/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F53%2F088b364ce75ab363dd6cccb0dd4ff3bc.png)
Натрій-іонні батареї вийшли на новий рівень: допоміг один несподіваний компонент
Акумулятори на основі натрію вважаються гідною заміною для звичних літій-іонних батарей. До того ж, виявилося, що вони можуть зберігати 90% ємності після цілих 100 циклів.
Високу ефективність вдалося зберегти завдяки новому аноду на основі олова, повідомляє interestingengineering.com. Метод розробили дослідники з Каліфорнійського університету в Сан-Дієго (США).
У результаті вийшла проста, але потужна конструкція, яка забезпечує рекордну продуктивність і досягає 178 Вт/год на кілограм і 417 Вт/год на літр в елементах повного пакета. За словами самих фахівців, це відкриває шлях до нових можливостей систем зберігання енергії наступного покоління.
Натрій-іонні батареї — проблема і рішення
Перевага натрій-іонних акумуляторів у тому, що натрій дешевший і доступніший за літій. Але розвиток цієї технології гальмувала обмежена щільність енергії натрій-іонних батарей. Це пов'язано з тим, що анод — негативний електрод, що накопичує і віддає заряд, — визначає загальну енергію, яку може зберігати акумулятор.
У традиційних натрій-іонних акумуляторах використовуються тверді вугільні аноди, які зазвичай зберігають близько 300 міліампер-годин на грам заряду. Це значно нижче, ніж у літій-іонних систем. Щоб подолати це обмеження, дослідники застосували олово — метал, який утворює високоємні сплави Na-Sn, здатні зберігати майже втричі більше заряду.
Дослідження показують, що олов'яні аноди можуть забезпечувати ємність близько 847 міліампер-годин на грам заряду. При цьому на практиці вони можуть стикатися з серйозними проблемами — наприклад, із сильним розширенням об'єму і поганою сумісністю з електролітом, а це призводить до швидкої деградації.
Але вченим вдалося домогтися стабільного циклу, зробивши напрочуд мало змін. Вони використовували майже чистий олов'яний електрод, що складається з 99,5% олова, 0,25% одношарових вуглецевих нанотрубок (SWCNT) і 0,25% сполучної речовини (CMC). Таким чином вийшла структура, яка зберігає високу провідність і механічну стабільність.
Вчені вважають, що олов'яні аноди можуть вивести натрій-іонні акумулятори на абсолютно новий рівень.
Раніше стало відомо, що акумулятори для електрокарів стануть "невбиваними". Вони витримуватимуть тисячі циклів перезарядки, майже не втрачаючи в ємності.

