Лише 8% організацій інтегрували ШІ у свої бізнес-процеси, — дослідження One Philosophy
В Україні презентували дослідження життєстійкості організацій «Життєстійкі. За власним вибором», яке провела група компаній One Philosophy. Про результати дослідження повідомила пресслужба One Philosophy.
Це вже п’ята хвиля дослідження, яке ґрунтується на 30 інтерв’ю керівників бізнесів та інституцій і розкриває стратегії та підходи, що дозволяють організаціям залишатися життєстійкими в умовах невизначеності. Дослідження включає також дані кількісного опитування керівників середнього, великого бізнесу та державних інституцій.
Серед респондентів дослідження — керівники ДСНС, МакДональдзу, видавництва Vivat, мережі кінотеатрів «Планета кіно», авіакомпанії SkyUp Airlines, «Київстару», центру Superhumans, Ukrainian Fashion Week, Мистецького арсеналу, Суспільного мовлення та інших організацій.
Згідно з результатами дослідження, 89% респондентів інтерв’ю відзначили, що за останні 5 років їхнє усвідомлення власної ролі у суспільстві та державі суттєво зросло.
96% респондентів підкреслили, що у кризовий час не можна економити на людях та їх добробуті. Саме інвестиції в команду — емоційні, фізичні, фінансові — стають критично важливими для збереження стійкості організацій.
Водночас кількісна хвиля показує, що третина (29 %) взагалі не інвестує в навчання співробітників, ще третина компаній (34 %) витрачає на навчання одного працівника до 10 тис. грн на рік, ще 27 % — від 10 до 20 тис. грн. Лише 10 % готові вкладати понад 30 тис. грн на рік у розвиток кожного члена команди.
«Ці дані показують: хоча усвідомлення цінності людського капіталу зростає, значна частина бізнесу ще не розглядає навчання як стратегічну умову життєстійкості та конкурентоспроможності», — йдеться в дослідженні.
Наразі інтеграція штучного інтелекту в оптимізацію бізнес-процесів — мінімальна. Лише 8% респондентів кількісного опитування впровадили використання ШІ в їхніх бізнес-процесах, у 38% ШІ інтегрований на рівні персональної ініціативи окремих співробітників, 29% проводить корпоративне навчання і 24% респондентів поки ще не інтегрували ШІ у свою роботу взагалі.
«Ці цифри підтвердили і результати глибинних інтерв'ю, хоча вже є усвідомлення, що штучний інтелект стане невіддільною частиною нашого майбутнього, організації тільки починають навчатись і усвідомлювати, як використовувати цей ресурс для оптимізації процесів», — кажуть дослідники.
41% опитаних в інтерв'ю організацій зазначили, що горизонт їх стратегічного планування становить 1-3 роки у той час, як 20% не мають стратегічного планування взагалі, і лише 12% мають стратегії на понад 3 роки.
Респонденти інтерв'ю відзначили, що попри важливість бути гнучкими та адаптивними в умовах постійних змін, важливо також мати бачення навігації організацій з усвідомленням, що тактичні плани можуть змінюватися залежно від обставин.
Понад половина опитаних в інтерв’ю (55%) вважає, що здатність адаптуватися все-таки важливіша за планування, 31% — підкреслюють потребу мати і план, і гнучкість.
Фото: One Philosophy
Запрошуємо вас долучитися до Спільноти «Детектора медіа». Та разом працювати над тим, щоб ініціативи, які захищають демократичні цінності, ставали більш видимими.

