/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2Fee854eb6b63750310e97d622f7a23a9c.jpg)
Škoda показала концепт за мотивами моделі 1000 MBX
Цього року компанія Škoda із великим розмахом відзначає 130-річчя. Ще одним нагадуванням про багату спадщину виробника став нетривіальний дизайнерський проєкт, створений за мотивами моделі 1000 MBX.
Дводверний хардтоп без центральної стійки Škoda 1000/1100 MBX вироблявся кілька років (1966-1969), а його тираж становив лише 2517 екземплярів. Автомобіль мав оригінальний дизайн кузова з вікнами без рамок і заднє розташування двигуна. Знакова модель послужила джерелом натхнення для стилістів компанії – дизайнера екстер’єру Антті Макаеля Савіо (Antti Mikael Savio) та дизайнера інтер’єру Девіда Стінгла (David Stingl), які створили концепт у сучасній фірмовій стилістиці Modern Solid.
Антті Макаель Савіо (за кермом Škoda 1000 MBX) та Девід Стінгл
Над концептом вони працювали близько чотирьох тижнів. “Ми зустрічалися як мінімум два рази на тиждень, щоб обговорити, як повинні поєднуватись інтер’єр та екстер’єр, і переконатися, що дизайн відображає поточну філософію Škoda”, – згадує Антті. Перші начерки були буквально намальовані на клаптиках паперу – одна ключова ідея спала йому на думку за келихом вина в барі: «Я попросив у офіціанта папір і ручку і швидко накидав концепцію», – сміється він. Потім ідея перетворилася на цифрову 3D-модель.
Девід почав безпосередньо з 3D-моделі, яка була йому близька. “Я почав з опрацювання архітектури інтер’єру, а потім перейшов до деталізації його візуального стилю”, – говорить він. Результатом став вражаючий інтер’єр, що поєднує спортивну елегантність та практичність у дусі Modern Solid. Серія Icons Get a Makeover – це данина поваги до легендарних моделей з історії Škoda та креативності сучасних дизайнерів.
«Наша концепція загалом спортивніша, але при цьому зберігає доброзичливий вигляд. Сучасні спорткари часто виглядають надмірно агресивними, тоді як автомобілі 60-х та 70-х років несли в собі певну елегантність та чарівність – саме це я хотів зберегти», – каже Антті.
«Ми хотіли зберегти суть автомобіля – те, що він представляв свого часу. Це був не спортивний автомобіль, а скоріше елегантний автомобіль для активного способу життя», – додає Девід.
Девід Стінгл розробив оригінальне компонування салону з посадковою формулою 2+2. Електроприводна платформа з плоскою підлогою, розроблена для цього концепту, дозволяє переднім сидінням трансформуватися в широку та зручну лаву, а два індивідуальні задні сидіння оснащені відкидними подушками. Конструкція також включає двері, що забезпечують зручний доступ в салон.
“Наш концепт MBX – це купе з посадковою формулою 2+2, яке легко трансформується у двомісний автомобіль з вражаючою вантажністю”, – пояснює Девід. При складених задніх сидіннях залишається достатньо місця для багажу, велосипеда чи іншого спортивного інвентарю. «Цей автомобіль має надихати на безтурботні подорожі. Він створений не просто для комфортного уїк-енду та використання як другий автомобіль у сім’ї, а для виняткової практичності у повсякденному житті», – продовжує він. Пневматична підвіска дозволить регулювати дорожній просвіт, опускаючи машину для спортивного стилю або підіймаючи для їзди нерівними дорогами та легке навантаження-вивантаження багажу.
Девід Стінгл спроєктував панель приладів у вигляді овального модуля зі скляною кришкою, на який проєктуються зображення. Овальний мотив повторюється у всьому інтер’єрі, наприклад, на рульовому колесі та характерних підголівниках. Ця концепція натхненна дизайном приладової панелі оригінального автомобіля. Як і його історичний попередник, сучасна модель MBX Vision 1000 не має центральної консолі. Хромовані акценти оригінальної моделі були замінені чистими графічними деталями, підкресленими фоновим підсвічуванням, відповідно до філософії дизайну Modern Solid.
Хоча автомобіль не виконаний у ретро-дизайні, він все ж таки має відсилання до оригіналу – наприклад, підняті над лінією капота фари та характерний зворотний нахил задніх стійок. «У концепту немає традиційного заднього вікна, що забезпечує додатковий простір для багажу та надає автомобілю більш спортивного та компактного вигляду. Огляд назад забезпечує камера заднього виду», – пояснює Антті, називаючи себе шанувальником компактних триоб’ємних вінтажних купе 60-х та 70-х років.
