У Міноборони роз’яснили новації в оформленні та продовженні відстрочок
У Міноборони роз’яснили новації в оформленні та продовженні відстрочок

У Міноборони роз’яснили новації в оформленні та продовженні відстрочок

Міністерство оборони України надало роз’яснення щодо оформлення та продовження відстрочок від мобілізації, нові правила яких починають діяти з 1 листопада 2025 року.

Як передає Укрінформ, деталі міністерство повідомило на сайті.

Зміни до постанови Кабінету міністрів України №560 передбачають автоматичне продовження відстрочок, цифрову форму як основний спосіб оформлення, а також перенесення подання паперових документів до Центрів надання адміністративних послуг (ЦНАП).

За словами міністра оборони України Дениса Шмигаля, нові правила оформлення і продовження відстрочок роблять процес максимально прозорим. Водночас тепер не буде зайвих паперів та звернень, щоб територіальні центри комплектування могли зосередитись на завданнях мобілізації. Понад 600 тисяч відстрочок продовжаться без додаткових дій громадян і черг у територіальних центрах.

Як зазначила заступниця міністра оборони з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Оксана Ферчук, автоматичне продовження та цифровий формат усувають ризики зловживань і заощаджують час.

“Понад 80% відстрочок вже доступні для оформлення онлайн, більшість з них буде продовжуватись автоматично на основі даних, які вже є в держави. Сервіс подання документів на відстрочку буде доступний у будь-якому зручному ЦНАПі”, - зауважила Ферчук.

Головна новація полягає в тому, що всі відстрочки, підстави для яких можна підтвердити в державних реєстрах або які не можуть змінитися з часом, будуть продовжуватись автоматично. Це робить процес прозорим, без потреби повторно збирати документи і подавати заяву.

Відстрочки автоматично продовжуються для таких категорій:

  • люди з інвалідністю;
  • тимчасово непридатні до служби;
  • батьки трьох і більше дітей до 18 років;
  • батьки дитини з інвалідністю до 18 років;
  • батьки повнолітньої дитини з інвалідністю I чи II групи;
  • ті, хто має дружину або чоловіка з інвалідністю I чи II групи;
  • ті, хто доглядає за батьком або матір’ю з інвалідністю (своїми або чоловіка/дружини);
  • жінки та чоловіки, які виховують дитину до 18 років, якщо їхній чоловік або дружина служить у війську;
  • студенти денної або дуальної форми, які здобувають вищий рівень освіти, а також докторанти й інтерни;
  • наукові, науково-педагогічні та педагогічні працівники, які викладають і працюють за основним місцем не менш як на 0,75 ставки;
  • люди, чиї близькі родичі загинули або зникли безвісти під час бойових дій чи під час дії воєнного стану;
  • родичі Героїв України, відзначених посмертно за мужність під час Революції Гідності;
  • особи, незаконно позбавлені волі через агресію РФ;
  • військові, звільнені з полону.

У застосунку “Резерв+” вже можна оформити онлайн дев'ять типів відстрочок. Послуга доступна для таких категорій:

  • люди з інвалідністю;
  • тимчасово непридатні до служби (за наявності постанови ВЛК в електронному вигляді);
  • батьки трьох і більше дітей до 18 років в одному шлюбі;
  • батьки дитини з інвалідністю до 18 років;
  • батьки повнолітньої дитини з інвалідністю I чи II групи;
  • ті, хто має дружину або чоловіка з інвалідністю I чи II групи;
  • жінки та чоловіки, які виховують дитину до 18 років, якщо їхній чоловік або дружина служить у війську;
  • студенти денної або дуальної форми, які здобувають вищий рівень освіти, а також докторанти й інтерни;
  • наукові, науково-педагогічні та педагогічні працівники, які викладають і працюють за основним місцем не менш як на 0,75 ставки.

Перелік буде розширюватись. Ще два типи відстрочок з’являться в застосунку найближчим часом.

Отримати їх зможуть ті, хто доглядає за батьком або матір’ю з інвалідністю (своїми або чоловіка/дружини);та батько або мати, які самостійно виховують дитину до 18 років.

Для тих, чий тип відстрочки ще не цифровізований, а також для тих, хто не користується смартфоном або має паперові документи й недостатньо даних у державних реєстрах, з 1 листопада можна подати заяву про відстрочку в будь-якому зручному Центрі надання адміністративних послуг (ЦНАП).

У такому разі адміністратор ЦНАПотримує та сканує документи й передає їх у електронній формі до відповідного територіального центру комплектування та СП для ухвалення рішення. Тобто ЦНАП є фронт-офісом приймання документів на послугу, а результат ухвалює ТЦК та СП.

З 1 листопада 2025 року паперова довідка про відстрочку з мокрою печаткою не потрібна. Тепер основним підтвердженням відстрочки є електронний військово-обліковий документ у застосунку “Резерв+”.

Якщо немає можливості скористатися застосунком, можна роздрукувати паперову версію. Отримати файл для друку можна у застосунку Резерв+; через портал Дія; за потреби - звернутися за роздруківкою військового документа до ТЦК та СП (або ЦНАП, якщо йдеться саме про документ з відстрочкою).

До кінця жовтня ТЦК та СП приймають заяви за старим порядком. З 1 листопада подати заяву про відстрочку можна тільки через “Резерв+” або ЦНАП.

Щоб оформити відстрочку, необхідно подати заяву через застосунок “Резерв+” або в ЦНАП (залежно від категорії відстрочки). 80% відстрочок можуть бути оформлені через мобільний застосунок “Резерв+”. З 1 листопада 2025 року ТЦК та СП більше не прийматимуть від громадян заяви про відстрочку.

Якщо ви подали заяву за старою процедурою й ще не отримали результат про рішення, все одно повідомте відповідний ТЦК та СП.

Заяву про відстрочку можна подати у ЦНАПі, якщо не користуєтеся "Резерв+" або не змогли оформити в застосунку. Передусім поцікавтесь, чи запроваджена послуга у вашому ЦНАПі, та зверніться до адміністратора згідно з графіком роботи установи.

Адміністратор ЦНАП повідомить вас про результат розгляду заяви та зможе роздрукувати електронний військово-обліковий документ з відміткою про відстрочку.

Якщо у відстрочці відмовлено і вам потрібен офіційний документ про це, він надійде на вашу електронну пошту або його можна отримати у ТЦК та СП з мокрою печаткою.

Якщо ви вже оформили відстрочку і вона підпадає під автопродовження — нічого робити не потрібно. До кінця жовтня користувачі "Резерв+", які мають відстрочку, отримають сповіщення про автопродовження.

Якщо система не зможе підтвердити підставу (наприклад, через розірвання шлюбу або відсутність ваших даних у державних реєстрах), відстрочка не буде продовжена. Якщо все ж маєте підстави для відстрочки, спробуйте актуалізувати інформацію про себе в реєстрах.

Якщо відстрочка мала автоматично продовжитись, але цього не сталося, ймовірно, у державних реєстрах не знайдено підтвердження підстав для продовження. У такому разі спробуйте актуалізувати інформацію про себе в реєстрах онлайн.

Як повідомляв Укрінформ, Кабінет міністрів ухвалив рішення, що впроваджує з 1 листопала автоматичне продовження відстрочок, цифровий формат оформлення та можливість подавати документи через ЦНАП.

Фото: Міноборони

Теги за темою
Міноборони
Джерело матеріала
loader
loader