/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2Fa79bba599ec6452dc71c94d1b64ede53.jpg)
Найновіший китайський авіаносець виявився значно слабшим за старі американські, - CNN
Найновіший китайський авіаносець "Фуцзянь" виявився значно слабшим за 50-річний авіаносець ВМС США в одному ключовому параметрі – швидкості запуску літаків. Про це пише CNN із посиланням на двох колишніх офіцерів, що служили на американських авіаносцях.
Як розповіли офіцери, конфігурація польотної палуби китайського авіаносця, який незабаром мають ввести в експлуатацію, істотно обмежує швидкість запуску та підйому літаків, порівняно з американськими авіаносцями класу "Німіц" 1970-х років.
"Оперативні можливості "Фуцзянь" становлять лише близько 60% від можливостей класу "Німіц", – сказав Карл Шустер, колишній капітан ВМС США, який служив на двох американських авіаносцях.
Вивчивши фотографії льотної палуби "Фуцзяня", Шустер та колишній лейтенант-командор у відставці Кіт Стюарт, колишній льотчик ВМС США, зазначили, що компонування палуби "Фуцзяня" обмежує одночасні злети та посадки літаків.
Втім це не робить авіаносець зовсім непридатним. Однією з важливих переваг "Фуцзяня" є електромагнітна катапульта, що полегшує зліт важких літаків із додатковим запасом зброї і палива. Це дає можливість оперувати на більшій відстані від потенційної цілі. У ВМС США наразі є лише один авіаносець із такою системою – це найновіший і найбільший авіаносець флоту США, "Джеральд Форд".
Така конфігурація польотної палуби є новинкою для китайського авіаносця. Два інші його авіаносці – "Ляонін" і "Шаньдун" – мають класичний трамплін, на якому літаки розганяються виключно власним ходом.

