/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2F7a1620cbc6bf30d97f7367e0b4cd5189.jpg)
Mercedes-Benz засвітив Sprinter наступного покоління
Компанія Mercedes-Benz до 130-річного ювілею розвізних фургонів, що буде відзначатися у 2026 році, відкрила завісу над моделлю Sprinter нової генерації. Обриси майбутнього фургона були продемонстровані оригінальним чином – через чималу скульптуру The Boulder («Валун»), завдовжки 650 см, завширшки 250 см та завширшки 275 см, висічену з цілісного шматка матеріалу.
Перші розвізні фургони, розроблені Карлом Бенцем, з’явилися 1896 року. Це були дві моделі марки Benz & Gie. Одну з них створили на базі машини Victoriа. А іншу – легшу, виготовили на шасі моделі Velocipede і оснастили знімним кузовом, що дало можливість швидко трансформувати фургон у двомісний легковик. На обох цих авто одноциліндровий чотиритактний двигун розташовувався ззаду: на першій моделі він мав робочий об’єм 2,7 л, а на другій – 1,0 л. Потужність варіювалася від 2,75 до 6 к. с., а швидкість досягала 15 – 20 км/год. Вантажопідйомність складала 300 кг. Таким чином розвізні первістки Бенца були швидше за парний віз і перевозили втричі більше.
До майбутнього ювілею було відновлено найстаріший фургон Benz, що зберігся до наших днів і знаходиться в колекції Mercedes-Benz Classic. Це модель 1899 року, яка була виготовлена у свій час за ліцензією англійською компанією Hewetson’s Ltd – офіційним представником Benz. Було відреставровано рами та перебудовано кузов. Модель під назвою Ideal Van має двигун 3 к. с. та вантажопідйомність 100 кг. Пізніше такі машини додали потужності – 3,5 к. с. та могли перевозити вже до 250 кг.
Майже через 100 років, в 1995-му Mercedes-Benz справив справжню революцію в сегменті легких розвізних автомобілів, представивши модель Sprinter. Нинішнього року ця машина відзначила своє 30-річчя. За весь час виготовили понад 5 млн од., що красномовно говорить про її популярність.
Для середніх та великих розвізних фургонів наступного покоління було розроблено нову архітектуру, яка дозволить чітко розмежувати моделі для особистого використання (VLE та VLS) та для комерційних цілей. У 2026 році буде запущено першу, повністю електричну модель VLE на архітектурі VAN.EA (Electric Architecture), яку незабаром доповнить й комерційний варіант. Пізніше повинні з’явитися моделі з двигунами внутрішнього згоряння, на платформі VAN.CA (Combustion Architecture).
Що ж до майбутнього Sprinter, зображеного у скульптурі, він отримає безліч варіантів по довжині колісної базі, типу приводу і силовим установкам. Ця модель започаткує нові стандарти в галузі підключення та ПЗ. Фірмове програмне забезпечення – MB.OS з використанням штучного інтелекту дозволить підключатися до інтелектуальної хмари Merceded-Benz. Це відкриє нові цифрові можливості, насамперед дозволить здійснювати дистанційне («по повітрю») оновлення ПЗ.

