/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F52%2F43a0460cfa35e8d3db441e579e0feb33.jpg)
В Албанії штучний інтелект Diella "народить 83 дитини" для кожного члена парламенту
Під час свого виступу прем'єр-міністр Албанії Еді Рама в метафоричній формі повідомив, що урядовий штучний інтелект Diella "вагітний 83 асистентами", які стануть персональними асистентами для кожного члена парламенту країни, повідомляє 24 Канал з посиланням на Shqiptarja.
Як працюватимуть ШІ-асистенти в албанському парламенті?
Основне завдання цих "дітей" Diella – відвідувати парламентські засідання, детально фіксувати все, що відбувається, та інформувати свого депутата.
Наприклад, як пожартував Рама, якщо політик піде на каву і пропустить частину засідання, ШІ-асистент розповість йому про все, що було сказано, і навіть порадить, кому з опонентів варто відповісти.
Кожен з 83 нових штучних інтелектів матиме ту ж базу знань, що і їхня "мати" Diella. Для їхньої роботи в залі парламенту планують встановити 83 додаткові екрани.
Окрім цього, Рама анонсував ще один амбітний проєкт – розробку системи державних закупівель на основі штучного інтелекту. Над цим проєктом Албанія працює спільно з Microsoft і планує завершити його до кінця 2026 року. Передбачається, що система значно спростить процес для компаній, проте остаточне рішення завжди залишатиметься за людиною.
Що таке урядовий ШІ Diella?
Diella (з албанської – "Сонце) – це цифровий помічник, інтегрований в албанську урядову платформу електронних послуг e-Albania, розповідає Politico. Він працює на основі технології від OpenAI.
Основна мета Diella – допомагати громадянам та бізнесу орієнтуватися у понад 1400 державних послугах, що доступні на порталі. Штучний інтелект виступає в ролі віртуального консультанта, надаючи інформацію про необхідні документи, процедури та терміни.
Асистент може відповідати на запитання користувачів у режимі реального часу, спрощуючи доступ до сервісів та зменшуючи бюрократичне навантаження.
Створення 83 "міні-копій" для депутатів є наступним кроком у розширенні використання цієї технології вже всередині державних інституцій, а не лише для надання послуг населенню.

