Танкер, завантажений російською нафтою та призначений для Індії, розвернувся і тепер дрейфує в Балтійському морі — ознака можливих перебоїв у торгівлі нафтою між двома країнами після посилення США санкцій проти Москви. Танкер Furia рухався на захід протокою між Данією та Німеччиною, коли у вівторок розвернувся, проплив коротку відстань і різко уповільнив хід, свідчать дані відстеження суден. Aframax перевозить вантаж, проданий «Роснєфтью», за даними Kpler, повідомляє Bloomberg.
Розворот Furia в протоці Фемарн-Бельт стався через тиждень після того, як США запровадили санкції проти державної «Роснєфті» та іншого російського нафтового гіганта «Лукойлу». Угоди з цими компаніями мають бути завершені до 21 листопада, заявило Міністерство фінансів. Включення найбільших російських виробників до чорного списку загрожує відрізати відносно дешеве джерело сирої нафти для індійських НПЗ. Керівники індійських переробників повідомили Bloomberg, що очікують різкого падіння потоків російської нафти.
Furia завантажила майже 730 тисяч барелів нафти марки Urals у російському балтійському порту Приморськ 20 жовтня, свідчать дані платформ відстеження Kpler і Vortexa. Спочатку судно вказувало порт Сікка в індійському штаті Гуджарат, який використовують приватний переробник Reliance Industries Ltd. і державна Bharat Petroleum Corp. Ltd., як наступне місце призначення з очікуваним прибуттям у середині листопада.
Пізніше графік було змінено, вказавши прибуття до єгипетського Порт-Саїда до середини наступного місяця. Судна, що проходять через Суецький канал — найшвидший шлях між західними портами Росії та Індією, — іноді вказують Порт-Саїд як пункт призначення, перш ніж скоригувати на кінцеве місце після проходження каналу.
Reliance, яка має довгостроковий контракт на закупівлю Urals у «Роснєфті», заявила, що зобов’язана дотримуватися санкцій і після останніх торговельних заходів США почала активно закуповувати нафту з Близького Сходу. Індійські державні переробники також стали обережнішими щодо закупівель вантажів у російських виробників, що перебувають під санкціями США.
Індійські НПЗ часто купують нафту на умовах доставки, тобто беруть на себе право власності лише після розвантаження в порту призначення. Furia вже перебуває під санкціями Європейського Союзу та Великої Британії. Менеджер із безпеки судна, вказаний як азербайджанська Harbor Harmony Shipmanagement у морській базі даних Equasis, не відразу відповів на запит про коментар. Контактних даних власника судна, зареєстрованого на Сейшелах Whispering Willow Corp., не вказано.
Деякі європейські країни, включно з Данією, посилили перевірки танкерів, щоб зупинити судна з російською нафтою від проходження через їхні води. Данія цього місяця заявила, що цілитиметься на старі судна, які часто використовує так званий «тіньовий флот» Росії для незаконної торгівлі. Цього року Furia виповнюється 23 роки, що перевищує звичайний ліміт у близько 18 років для нафтових танкерів.
Після місяців зволікань Дональд Трамп нарешті вдарив по Кремлю санкціями. Та це не геополітичний прорив і не стратегічний план, а радше реакція на власне роздратування. Чи стане ця емоційна атака реальним викликом для Путіна? Про мотиви, ризики й ілюзії Трампа пише Надзвичайний і Повноважний Посол України Олег Шамшур у статті «Трамп карає путіна, але не заради України».
