/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2Fc66c63b30941c454ae5a1b55fd3a20b2.jpg)
Китайські розробники заявили про успішне випробування нового реактивного літака JL-10
У Китаї розпочалися випробування нового реактивного навчально-бойового літака JL-10, який, за оцінками аналітиків, може стати першим повноцінним палубним тренажером для авіації ВМС Народно-визвольної армії. Прототип, створений компанією Hongdu Aviation Industry Group (HAIG), здійснив перший політ у межах розширення національної програми морської авіації. Фото літака з’явилися в китайських соціальних мережах.
Машина має два двигуни, подвійне вертикальне оперення, посилене шасі та двоколісну носову стійку — конструктивні елементи, характерні для експлуатації на авіаносцях. За формою JL-10 частково нагадує американський Boeing T-7A Red Hawk, однак китайська модель адаптована для катапультного зльоту та посадки з використанням аерофінішера. Згідно з патентною заявкою 2023 року, літак описується як «двохвостовий реактивний апарат із боковими повітрозабірниками» та двомісною кабіною у тандемному компонуванні.
Проект розглядається як універсальна навчальна платформа для підготовки палубних пілотів. У перспективі JL-10 може стати основою для легкого багатоцільового бойового апарата, здатного виконувати перехоплення та удари по наземних цілях. До ознак морського призначення належать посилене шасі, відсік для гака посадки та подвійна силова установка.
Розробка ведеться на тлі модернізації китайських авіаносних сил. Наразі ВМС КНР використовують літаки JL-9 і L-15, які не мають повної сумісності з сучасними корабельними системами. JL-9 базується на застарілому винищувачі J-7, а L-15, попри сучасну електроніку, призначений для наземного використання. Новий літак має заповнити цю технологічну прогалину.
Компанія HAIG, розташована в Наньчані (провінція Цзянсі), відома як виробник літака L-15 Falcon, який експлуатується у ВПС КНР та експортується за кордон. З огляду на те що третій китайський авіаносець «Фуцзянь» проходить ходові випробування, поява нового палубного тренажера розглядається як важливий етап у розвитку морської авіації та зміцненні оборонної самостійності Китаю.

