Понад 30 тисяч українців повністю пройшли Національний тест з медіаграмотності
Понад 30 тисяч українців повністю пройшли Національний тест з медіаграмотності

Понад 30 тисяч українців повністю пройшли Національний тест з медіаграмотності

Загалом тест розпочали 66 510 людей.

Національний тест із медіаграмотності 2025 року повністю пройшли 34 470 українців. Про це повідомив національний проєкт з медіаграмотності «Фільтр», що координує проведення тесту. 

Загалом цьогоріч тест розпочали 66 510 людей. 

«Це тисячі людей, які вирішили перевірити своє критичне мислення, дізнатись, наскільки вони стійкі до фейків і маніпуляцій, — і зробили це разом з усією країною. Дякуємо кожному, хто долучився, поширював і підтримував цю ініціативу. Медіаграмотність справді стає частиною нашого повсякденного життя — нашою спільною звичкою мислити критично», — зазначив «Фільтр».

Правильні відповіді до тесту невдовзі оприлюднять на ресурсах «Фільтру». Крім того, попереду анонсують розіграш подарунків серед учасників, які завершили тест. 

Цьогорічний Національний тест з медіаграмотності, який 29 жовтня вчетверте стартував в Україні і тривав до 31 жовтня включно, складався з 25 питань та 5 тематичних блоків, присвячених соціальним мережам, фактчекінгу, медіа, кібербезпеці та штучному інтелекту. Свій результат учасники побачили одразу після проходження, а сертифікат на електронну пошту отримають згодом. 

Як розповіла у розмові з MediaSapiens керівниця проєкту «Фільтр» Ольга Кравченко, цьогоріч тест реалізували в умовах обмежених ресурсів. Через скорочення обсягів міжнародної підтримки для медійних проєктів проєкт мав меншу кількість партнерів. «Фільтр» також не витрачав кошти на промоцію.

Нагадаємо, минулого року національний тест з медіаграмотності повністю пройшли 76 323 українці, 45 104 учасники залишили свої персональні дані для отримання сертифікатів.

Звання «гуру медіаграмотності» отримали 8% учасників національного тесту з медіаграмотності. Вони відповіли правильно на всі 25 запитань. У 2023 році «гуру» було 6%, а у 2022-му — 9%. Найкраще тест з медіаграмотності пройшли громадяни віком від 20 до 29 років.

Аналіз результатів тесту здійснювався на вибірці 45 тисяч користувачів, які залишили персональні дані, щоб взяти участь у розіграші призів. З них найбільше учасників було з Київської області — 8 435. У тесті також взяли участь люди з окупованих територій Луганської (185), Донецької (1697) областей та з Криму (42). Брали участь й українці, які проживають за кордоном, — 461 учасник.

Читайте також: 

  • Тест із медіаграмотності вперше вийшов за межі «інформаційної бульбашки». Що далі?
  • Для галочки, для донорів чи для стійкості? Як працює галузь медіаграмотності та яких потребує змін

Фото: «Фільтр»

ГО «Детектор медіа» понад 20 років бореться за кращу українську журналістику. Ми стежимо за дотриманням стандартів у медіа. Захищаємо права аудиторії на якісну інформацію. І допомагаємо читачам відрізняти правду від брехні.
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.
Долучитись
Теги за темою
тести
Джерело матеріала
loader