/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F52%2F0c7eba621d770feea528f53cd75571b4.jpg)
Google хоче живити дата-центри енергією Сонця з космосу
Гендиректор Google Сундар Пічаї представив Project Suncatcher – новий проєкт, покликаний розмістити обчислювальні системи в космосі й живити їх енергією Сонця. За словами Пічаї, Google планує використовувати супутники з власними чипами Tensor Processing Unit, які сьогодні обслуговують чимало моделей штучного інтелекту компанії. Про це повідомляє 24 Канал із посиланням на блог Google.
Як працюватимуть космічні дата-центри Google?
Пічаї пояснив, що ідея базується на розвитку так званих "місячних проєктів". Він підкреслив, що Сонце випромінює енергії в понад 100 трильйонів разів більше, ніж людство виробляє електрики. Компанія хоче в майбутньому використовувати цю потужність для масштабованих ML-систем у космосі.
Як пише Business Insider, Google планує запустити два прототипи супутників на початку 2027 року. Вони будуть оснащені TPU Trillium-generation, а тестування відбуватиметься на низькій навколоземній орбіті. У компанії вже провели випробування чипів у симуляціях радіації за допомогою прискорювача частинок.
Однак Google визнає, що проєкт стикається з серйозними викликами. Серед них – управління теплом і забезпечення стабільної роботи обладнання в умовах космосу. Згідно з оприлюдненим дослідженням, остаточне рішення передбачає мережу супутників на сонячних батареях, які обмінюватимуться даними через оптичні канали зв'язку.
У компанії вважають, що довгостроково така система зможе стати ефективнішою за наземні дата-центри, оскільки не вимагатиме електрики та води на Землі. Аналітики Google прогнозують, що до середини 2030-х вартість запуску ракет може впасти нижче 200 доларів за кілограм вантажу. За такого сценарію розміщення обчислювальних потужностей на орбіті може стати економічно вигіднішим, ніж будівництво класичних дата-центрів.
Проєкт вписується у ширшу тенденцію: SpaceX та інші компанії також вивчають можливість космічних обчислень, що робить сферу новим видом "космічної гонки".
Чому ЄС оштрафував Google майже на 3 мільярди євро?
Google отримав 2,95 мільярда євро штрафу від Єврокомісії за порушення антимонопольних правил ЄС через спотворення конкуренції в галузі рекламних технологій. Компанія нібито надавала переваги своїм послугам онлайн-реклами, "завдаючи шкоди конкуруючим постачальникам послуг рекламних технологій, рекламодавцям та онлайн-видавцям".
Розслідування Єврокомісії показало, що Google переважає на ринку рекламних серверів видавців зі своїм сервісом "DFP", а також на ринку програмних інструментів купівлі реклами для відкритого Інтернету із "Google Ads" та "DV360".

