Розробники Lockheed Martin заявили про першу успішну місію безпілотного гелікоптера OPV Black Hawk
Розробники Lockheed Martin заявили про першу успішну місію безпілотного гелікоптера OPV Black Hawk

Розробники Lockheed Martin заявили про першу успішну місію безпілотного гелікоптера OPV Black Hawk

Військовослужбовець Національної гвардії США вперше самостійно спланував і виконав місію на опціонально керованому вертольоті OPV Black Hawk, який може літати як у пілотованому, так і в автономному режимі. Про це повідомила компанія Lockheed Martin, яка розробила систему автономності для цього літака.

Подія відбулася у серпні 2025 року під час навчань Northern Strike 25−2 у штаті Мічиган. Сержант першого класу, який пройшов підготовку менш ніж за годину, став першим військовим, що без участі професійних пілотів чи інженерів спланував, керував і виконав повноцінну місію OPV Black Hawk, використовуючи спеціальний планшет. Під час операції він доставив вантаж на відстань близько 130 км, продемонструвавши можливість ефективного застосування вертольота у бойових і гуманітарних сценаріях.

OPV Black Hawk керується системою Sikorsky MATRIX, розробленою в межах проєкту DARPA ALIAS (Aircrew Labor In-cockpit Automation System). MATRIX забезпечує автономний політ, ухилення від перешкод, точне зависання та виконання місій без втручання людини.

Під час навчань вертоліт продемонстрував три типи автономних місій. У першій — доставив «припаси» з катера Берегової охорони США на озері Гурон і здійснив точне скидання вантажів на парашуті. У другій — вперше самостійно підчепив зовнішній вантаж у польоті, стабілізувавши позицію для закріплення бака з водою вагою 1315 кг. У третій — виконав шістка підчеплень у режимі висіння для транспортування РСЗВ HIMARS і провів імітацію евакуації пораненого, передавши його на пілотований Black Hawk.

Перший автономний політ OPV Black Hawk відбувся ще 5 лютого 2022 року, але місія 2025-го стала першою, яку повністю контролював військовослужбовець у польових умовах. Паралельно Lockheed Martin Sikorsky розробляє повністю безпілотну версію вертольота — U-Hawk, у якій кабіну пілотів замінили на розширений вантажний відсік. Завдяки цьому літальний апарат отримав на 25% більшу місткість, що робить його перспективним рішенням для логістики та порятунку у зонах підвищеного ризику.

Джерело матеріала
loader