Рекордний імпорт: які авто водії масово везуть до повернення ПДВ
Рекордний імпорт: які авто водії масово везуть до повернення ПДВ

Рекордний імпорт: які авто водії масово везуть до повернення ПДВ

Український ринок вживаних електромобілів переживає ажіотаж. За підсумками жовтня 2025 року, сегмент "свіжопригнаних" авто показав рекордний результат — 7 596 перших реєстрацій.

Аналітики Інституту досліджень авторинку зазначають, що імпорт електромобілів у жовтні більш ніж удвічі перевищив обсяги внутрішніх перепродажів. Частка "свіжопригнаних" електрокарів склала 57,3% від усього ринку електромобілів (нових та вживаних).

Tesla домінує, Leaf лідирує на "вторинці"

Уподобання покупців суттєво різняться залежно від ринку:

Імпорт (перша реєстрація): Тут беззаперечним лідером залишається Tesla. Американський бренд посідає левову частку, випереджаючи конкурентів. При цьому серед моделей Tesla Model Y вперше обійшла доступнішу Model 3, що вказує на готовність покупців доплачувати за практичний кузов кросовера.

Внутрішній ринок: На ринку перепродажів, де вирішальним фактором є ціна, лідером залишається Nissan Leaf. Його легко купити та продати, що робить його найліквіднішим активом. Тут Tesla Model 3 популярніша за Model Y, а в трійці лідерів стабільно тримається Volkswagen e-Golf.

"Вікно можливостей" зачинилося: фактор ПДВ

Експерт Інституту досліджень авторинку Станіслав Бучацький пояснює ажіотаж економічним підґрунтям: наближенням повернення ПДВ на імпорт електромобілів з 2026 року.

"Такий ажіотаж має чітке економічне підґрунтя: на горизонті майорить повернення ПДВ на імпорт електромобілів з 2026 року... Для замовлення авто зі США 'вікно можливостей' фактично зачинилося — логістика просто не дозволить встигнути розмитнити авто до Нового року", — коментує Бучацький.

Аналітик зазначає, що реальні шанси встигнути скористатися пільговим періодом залишилися лише у тих, хто розглядає варіанти з Європи або вже імпортовані авто, що будуть у наявності у листопаді-грудні.

Примітно, що сегмент електромобілів залишається наймолодшим на вторинному ринку: середній вік імпортованих авто склав лише 4,6 роки, а перепроданих всередині країни — 6 років. Це значно менше, ніж загальний показник вживаного автопарку, який становить близько 16 років.

Джерело матеріала
loader
loader