/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F53%2Fb517c11c2a78afa5a3040da2e9a0a06a.jpg)
Тест-драйв нового Land Rover Defender OCTA: потужний "спорткар" для бездоріжжя
Новий Land Rover Defender OCTA — надпотужний заряджений позашляховик із V8 під капотом. Фокус перевірив динаміку авто та дізнався, чи зберегло воно традиційні якості Defender.
Він потужний і швидкий, як спорткари, але при цьому не боїться бруду і чудово почувається на бездоріжжі. Він великий, просторий і комфортабельний. Подібних авто на ринку небагато. На тесті Фокусу новий Land Rover Defender OCTA.
Land Rover ніколи не ставив на перше місце динамічні якості, особливо якщо мова йде про Defender. Варто відзначити, що в лінійці цієї моделі у 80-х та 90-х були потужні версії з V8 під капотом, проте їх важко назвати спортивними. Утім, часи змінюються і заряджені кросовери та позашляховики стали дуже популярними останнім часом. Новий Land Rover Defender OCTA не просто кидає виклик моделям на кшталт Mercedes-AMG G63, а є потужнішим та швидшим.
Як змінився дизайн Land Rover Defender OCTA
Ретродизайн Land Rover Defender залишається актуальним і у 2025 році – класичний британський позашляховик, як і раніше, привертає до себе увагу. До того ж, Defender OCTA брутальніший на вигляд за стандартну модель, адже має агресивнішу передню частину з широким повітрозабірником і роздуті колісні арки, які вказують на збільшену на 68 мм колію.
Оптика позашляховика – матрична. Також на кузові з’явилися логотипи OCTA, а дах пофарбований у чорний колір. Ззаду заряджений варіант видають чотири вихлопні труби.
Тестове авто оснащене 22-дюймовими дисками із всесезонними шинами, проте можна обрати і 20-дюймові колеса з 33-дюймовою позашляховою гумою. А ще новий Defender OCTA вищий, адже його кліренс збільшили на 28 мм (до 250-323 мм, залежно від обраного рівня пневмопідвіски).
В основі зарядженого варіанту лежить п’ятидверний Land Rover Defender 110.
Розміри Land Rover Defender 110 OCTA:
- довжина – 5003 мм;
- ширина – 2064 мм;
- висота – 1995 мм;
- колісна база – 3023 мм.
Салон Land Rover Defender OCTA
Відчиняємо двері і на дорогу проектується логотип OCTA. Поріг салону високий, тому опційні підніжки з електроприводом тут не будуть зайвими.
В оздобленні використано шкіру, а стеля обшита замшею. Педалі та пороги прикрашені металевими накладками. Усередині зберігається рубаний стиль із неприкритими болтами кріплення деталей. Чотирьохспицеве кермо досить велике, а компактний селектор трансмісії розташований високо і знаходиться під рукою.
Покази приладів виведені на 12,3-дюймовий дисплей, конфігурацію якого можна змінювати – наприклад, вивести на нього карту навігації. Є і проєкція на лобове скло.
Широка центральна панель увінчана 11,4-дюймовим тачскріном мультимедійної системи Pivi Pro. В її меню є цікаві функції – можна, наприклад, побачити кут крену авто чи розподіл крутного моменту по осях.
Плюсом усіх Land Rover Defender є великі фізичні кнопки, якими можна користуватися навіть в пальчатах. До речі, перемикачі є багатофункціональними: якщо натиснути на них, то вони регулюватимуть не налаштування клімат-контролю, а підігрів і вентиляцію крісел.
Defender OCTA – доволі практичне заряджене авто. Його бардачок і бокс у підлокітнику (з функцією охолодження), можливо, не найбільші, зате у високій центральній консолі є чимала ніша з USB-портом.
Наскільки практичний новий Defender OCTA
Сідаємо за кермо Land Rover Defender OCTA. Мабуть, головна відмінність в інтер’єрі позашляховика – його спортивні сидіння з інтегрованими підголівниками. Вони не лише добре утримують спину, але й залишаються комфортабельними. Як крісла, так і кермо регулюються з допомогою електроприводу, є і пам'ять налаштувань. Звісно ж, передбачені підігрів і вентиляція, обігрівається і кермо.
Посадка залишається дуже високою, і це не дивно. Завдяки цьому, а також великим дзеркалам оглядовість на диво непогана – хіба запаска ззаду заважає.
На другому ряді місця в надлишку – навіть двометровим пасажирам не тісно. Ширини салону вистачає для трьох дорослих, хоча диван все ж профільований під два місця. Для задніх пасажирів є окремі налаштування клімату, підігрів крісел та USB-порти.
Багажник Land Rover Defender 110 OCTA також місткий: 786 л у звичайному стані та 1875 л – зі складеними задніми сидіннями. Усередині є кріплення для багажу та повноцінна розетка. Отже, заряджений позашляховик нічим не поступається у практичності та внутрішньому просторі стандартному Defender.
Комплектація Land Rover Defender OCTA
Природно, що недешевий позашляховик Defender OCTA багато оснащений. Безключовий доступ, панорамний дах, роздільний клімат-контроль, електропакет, навігацію, камери по колу.
Звичайно, встановлено і повний комплекс систем безпеки – адаптивний круїз-контроль, автоматичне гальмування, утримання в смузі руху, розпізнання дорожніх знаків, контроль "сліпих" зон та втоми водія.
А ще Defender OCTA отримав 700-ватну акустичну систему Meridian™ Surround Sound з 14 динаміками. До того ж, є технологія Body and Soul Seat – крісла здатні пульсувати, що створює ефект занурення в музику.
Потужне баварське серце – двигун Defender OCTA
Головна особливість позашляховика зашифрована в його імені. У перекладі з латини OCTA значить "восьмий", тобто назва натякає на двигун V8 під капотом.
4,4-літровий турбомотор знайомий за BMW X5 M та X6 M. Так-так, у цього британського джентльмена баварське серце. Особисто я бачу в цьому лише плюси, адже характеристики двигуна першокласні.
Вісімка розвиває 635 к. с. і це найпотужніший мотор, який коли-небудь ставили на Land Rover чи Range Rover. Крутний момент у 750 Н∙м доступний в широкому діапазоні 1800-5850 об/хв, а короткочасно в режимі Dynamic Launch Mode доступно навіть 800 Н∙м. На ділі це значить величезний запас тяги на будь-яких обертах.
Двигун еластичний і ураганний – миттєво реагує на натиснення газу і швидко розкручується. Його низькочастотний звук гучний і соковитий.
У спортивному режимі цей 2,5-тонний гігант здатен розігнатися до сотні всього за 4 с, причому при різкому старті відчувається, як його "корма" присідає. Після цього позашляховик не втихомирює свій запал і дуже легко долітає до 150-160 км/год. Його максимальна швидкість обмежена на позначці 250 км/год.
Звісно, за такі характеристики доводиться, звісно, розплачуватися чималим "апетитом". Заявлена витрата пального – 13-13,8 л/100 км у змішаному циклі. Під час тесту Defender OCTA за спокійної їзди по трасі витрачав 11-12 л на 100 км, а в місті – 18 л/100 км. Утім, якщо добряче "притопити", то споживання зростає до 21-23 л на 100 км.
Король бездоріжжя
Потужний Land Rover Defender OCTA залишається вірним принципам і прохідність зарядженої моделі фантастична. Звичайно ж, його повний привід має знижувальну передачу, також є система допомоги на крутому спуску HDC та технологія Terrain Response 2, яка здатна автоматично пристосовувати налаштування до різних типів дорожнього покриття.
Важке бездоріжжя – рідна стихія Defender. Утім, він не лише здатен штурмувати 45-градусні підйоми та 90-сантиметрові броди, але й може пересуватися пересіченою місцевістю на великій швидкості у спеціальному режимі OCTA.
Важливо Джерело ендорфінів: тест-драйв нового CUPRA FormentorКерованість Defender OCTA
Разом із тим, на асфальті новий Land Rover Defender 110 OCTA добре почувається, адже пневмопідвіска забезпечує доволі комфортабельну їзду, а завдяки напівактивним амортизаторам крени кузова виявилися меншими, ніж я очікував.
Кермо доволі точне і наповнене вагою. Хоча, звісно, перед нами не спорткупе і в швидкісних поворотах дається взнаки недостатня повертаємість. Зате гальма Brembo забезпечують важкому авто доволі непогане сповільнення.
На трасі курсова стабільність високого позашляховика не викликає питань, проте після 110 км/год дають про себе знати аеродинамічні шуми. Хоча загалом шумоізоляція хороша і, особливо у днищі – ями і вибоїни поглинаються тихо, тому можна насолоджуватися звуком V8.
Ціна Land Rover Defender OCTA
Звісно, потужний преміальний позашляховик не може бути дешевим. Новий Land Rover Defender OCTA коштує від 10 439 220 гривень. Утім, варто відзначити, що основний суперник Mercedes-AMG G63 ще дорожчий.
Вердикт Фокусу
Новий Land Rover Defender OCTA – найпотужніша і найшвидша версія моделі за всю її історію. Це не черговий заряджений кросовер, він є справжнім підкорювачем бездоріжжя, який здатен швидко пересуватися як асфальтом, так і пересіченою місцевістю.
Плюси Land Rover Defender OCTA:
- чудова динаміка;
- фантастична прохідність;
- просторі салон та багажник.
Мінуси Land Rover Defender OCTA:
- підвищена витрата пального;
Технічні характеристики Land Rover Defender OCTA
| Тип двигуна | бензиновий, з турбонаддувом |
| Кількість і розташування циліндрів | V8 |
| Об'єм двигуна | 4395 |
| Потужність двигуна, к. с./об/хв | 635 при 5850 |
| Обертальний момент, Нм/об/хв | 800 при 1800-5850 |
| Коробка передач | 8-ст. автоматична |
| Привід | повний |
| Споживання пального, л/100 км | 13,0-13,8 |
| Макс. швидкість, км/год | 250 |
| Розгін 0–100 км/год, с | 4 |
| Об'єм паливного баку, л | 90 |

