/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2F2fb9b2fd6ce9c863b998f4076e387f54.jpg)
Розробники Airbus представили новітній розвідувальний дрон Flexrotor VTOL
Узбекистан уклав контракт із компанією Airbus на придбання безпілотних літальних апаратів Flexrotor VTOL, які використовуватимуться для дальньої розвідки та спостереження у прикордонних районах. Це — перше замовлення на цю платформу в Центральній Азії, підписане 19 листопада 2025 року на авіасалоні в Дубаї між державним підприємством Uztechtrade та Airbus.
Flexrotor належить до верхнього сегмента тактичних безпілотників класу Group 2. Його злітна маса становить 25 кг, довжина — 2 м, розмах крил — 3 м, діаметр ротора — 2,2 м. Дрон оснащено двотактним двигуном об'ємом 28 см³ і здатен злітати та приземлятися вертикально на майданчику розміром лише 3,7×3,7 м без катапульти чи гальмівного гака. У стандартній конфігурації він може перебувати у повітрі 12−14 годин, розвиваючи швидкість до 140 км/год та несе корисне навантаження до 8 кг на висоті до 6000 метрів.
Дрон призначений для розвідки, спостереження, цілевказання та збору розвідданих (ISTAR). Його можна оснащувати EO/IR-камерами, радарами поверхневого огляду, РЕБ-комплексами або ретрансляторами зв’язку. Під час навчань НАТО REPMUS 2025 у Португалії Flexrotor провів понад десять годин у небі, передаючи відеопотік у режимі реального часу до системи управління боєм MESE на борту німецького корабля, що підтвердило його сумісність із сучасними військовими мережами.
Апарат доповнить уже наявні системи Bayraktar TB2 та ANKA, які забезпечують Узбекистан середньовисотну розвідку і вогневу підтримку, але потребують злітно-посадкової інфраструктури. Flexrotor закриває проміжок між малими квадрокоптерами та великими MALE-дронами: він компактний, транспортується двома операторами, але має витривалість і функціонал для виконання місій на рівні дивізіону або прикордонного загону.
Airbus інтегрує Flexrotor у свою ширшу лінійку тактичних БПЛА разом із проектами SIRTAP та VSR700, розвиваючи концепцію «спільних операцій пілотованих і безпілотних систем» (crewed-uncrewed teaming). Для Узбекистану ця закупівля стане не лише технологічним кроком уперед, а й зміцненням співпраці з Airbus Helicopters, що вже постачає країні вертольоти H125 та H130. Таким чином, Ташкент поступово вибудовує багаторівневу розвідувально-ударну архітектуру, де безпілотники різних класів працюють у комплексі з екіпажною авіацією та підрозділами на землі.

