На кордонах України запрацювали нові правила: що змінилося для водіїв
На кордонах України запрацювали нові правила: що змінилося для водіїв

На кордонах України запрацювали нові правила: що змінилося для водіїв

Міністерство розвитку громад та територій України 24 листопада розпочинає поетапне впровадження оновлених правил використання системи "єЧерга" для вантажного транспорту. Зміни, затверджені наказом відомства №1028 від 20 червня 2025 року, спрямовані на усунення проблем, які роками перешкоджали ефективній роботі пунктів пропуску.

Головна мета реформування - забезпечити прогнозований час перетину кордону та ліквідувати штучні затримки, спричинені реєстраціями "про всяк випадок", коли водії бронюють місця без реальної потреби у перевезенні.

Ключові зміни в роботі системи

Відтепер кількість продовжень черги для однієї вантажівки обмежується одним разом протягом 60 днів. Користувачі зберігають можливість обирати тривалість продовження - 4, 6, 8 або 10 годин.

Найсуттєвішим нововведенням стало запровадження відповідальності за систематичні порушення правил використання "єЧерги". Вантажівки, щодо яких фіксуватимуться певні порушення, втрачатимуть можливість створити нову чергу протягом 14 днів.

Три типи порушень з санкціями

Система автоматично фіксуватиме порушення трьох категорій: дворазове поспіль скасування черги користувачем у статусі на в'їзд до пункту пропуску, дворазове поспіль неприбуття вантажівки до пункту пропуску та дворазове скасування черги протягом 30 днів.

На кордонах України запрацювали нові правила: що змінилося для водіїв - Фото 1

Усі ці ситуації об'єднує одне - вантажівка не використовує забронйоване місце в черзі. Статистика за жовтень демонструє масштаби проблеми: у системі зафіксовано понад 25 тисяч скасувань, з яких користувачі самостійно скасували близько 22 тисяч черг. Більшість цих водіїв згодом знову створювали онлайн-запис.

Які проблеми вирішують нові правила

У Мінрозвитку систематично фіксують значну кількість вантажівок, які реєструються "про всяк випадок" без наміру виїжджати, масово продовжують час прибуття або скасовують місце в черзі, вже перебуваючи у статусі "в'їзд до пункту пропуску", а також взагалі не з'являються на пункті пропуску.

За даними відомства, ці дії призводять до штучного збільшення черги, неможливості прогнозувати рух, затримок та різкого пришвидшення черги, особливо у вихідні дні, що погіршує умови для добросовісних перевізників.

"Оновлені правила створюють чіткі механізми дисципліни та відповідальності. Ці інструменти дозволять забезпечити стабільність черги та рівні умови для всіх перевізників, як українських, так і іноземних", - зазначають у Міністерстві розвитку громад та територій України.

Також нагадаємо, чому перевізники не можуть оновити парки старих машин на більш сучасні.

Джерело матеріала
loader