В Україні стартує інформаційно-просвітницька кампанія #ЦеНасильство
У межах міжнародної правозахисної акції «16 днів проти гендерно зумовленого насильства» мережа громадських організацій «CAFI – заклик до дії: локальне реагування» розпочинає інформаційно-просвітницьку кампанію #ЦеНасильство. Про це повідомили організатори кампанії.
З 25 листопада по 10 грудня мережа презентує чотири тематичні відеоролики про різні види насильства та проведе просвітницькі заходи в одинадцяти областях.
«Ми добираємо слова, щоб описати насильство, яке відбувається з нами або з нашими близькими. Але неназване зло лишається невидимим, і з ним важче боротися. Наша кампанія акцентує на вмінні розпізнавати економічне, сексуальне, психологічне та фізичне насильство там, де його звикли прикривати буденними фразами, і діяти, коли воно відбувається», – розповіла лідерка мережі CAFI в Україні Ірина Трохим.
Гендерно зумовлене насильство (ГЗН) – це те насильство, яке вчиняється щодо людини через її приналежність до певної статі. До нього, зокрема, належить фізичне насильство, психологічне, сексуальне, економічне, домашнє, насильство у воєнних, конфліктних та постконфліктних ситуаціях. Найчастіше від ГЗН потерпають жінки.
За даними громадської організації «Ла Страда-Україна», за перше півріччя 2025 року на Національну гарячу лінію з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та гендерній дискримінації звернулось 23 628 людей, серед яких 76,2 % жінки.
Водночас за даними Генеральної прокуратури, які наводить мережа CAFI, за січень-жовтень 2025 року від кримінальних правопорушень, повʼязаних з домашнім насильством, потерпіли 6 565 осіб, з яких 5334 жінок і 179 дітей.
Читайте також:
-
Що таке гендерно зумовлене насильство і хто від нього потерпає
-
Економічне насильство: пояснюємо, що це та як його уникнути
Фото надане організаторами кампанії
Запрошуємо вас долучитися до Спільноти «Детектора медіа». Та разом працювати над тим, щоб ініціативи, які захищають демократичні цінності, ставали більш видимими.

