Проблема для водіїв: український автопарк старіє — названо середній вік легкових авто
Проблема для водіїв: український автопарк старіє — названо середній вік легкових авто

Проблема для водіїв: український автопарк старіє — названо середній вік легкових авто

Український автопарк продовжує старіти. У жовтні 2025 року середній вік легкових автомобілів на внутрішньому ринку сягнув 16,4 року — це на 0,4 року більше, ніж місяць тому.

Зростання показника свідчить про активізацію продажів у найбюджетнішому та найстаршому сегменті вторинного ринку, пише Інститут досліджень авторинку.

Київ проти регіонів: п'ять років різниці

Наймолодші автомобілі традиційно зосереджені у столиці — середній вік становить лише 11,2 року. Це на п'ять років менше за загальнонаціональний показник. Вища купівельна спроможність киян стимулює продаж нових і майже нових машин, тому різниця з рештою країни залишається величезною.

Слідом за Києвом ідуть прикордонні області — Львівська (14,5 років) та Закарпатська (14,6 років). Близькість до кордону та логістичних потоків, якими з Європи надходить більшість вживаних автомобілів, робить пропозицію на вторинці тут значно свіжішою. Середній вік машин, що імпортуються з ЄС, становить близько 8,4 років.

Помірно "свіжий" автопарк зафіксовано у Дніпропетровській та Київській областях — по 15,5 років. Це відповідає національному середньому показнику минулого місяця.

Де їздять на найстаріших авто

Антирекордсменами залишаються Донецька (19,4 років) та Херсонська (19,0 років) області. Показники, що наближаються до двох десятиліть, прямо відображають низький рівень оновлення автопарку на територіях, які постраждали від бойових дій.

До категорії найстаріших також входять Сумська (17,2 років) та Черкаська (17,0 років) області. Ці регіони мають обмежену економічну активність і нижчу купівельну спроможність порівняно зі столицею та західними областями.

"Дія" продає старі автомобілі

Цікавою є статистика продажів через державний сервіс "Дія". Автомобілі, продані повністю в цифровому форматі, виявилися ще старішими за загальний середній показник — 16,8 років. Це підтверджує, що спрощення бюрократії торкнулося не лише нових машин, а й найвікових. Власники активно використовують цифрові інструменти для легалізації та переоформлення старого транспорту.

Україна vs Європа

Для порівняння: середній вік автомобілів у країнах Євросоюзу становить близько 12 років. Це підкреслює структурну відмінність українського ринку та його значну залежність від бюджетного сегмента.

Стрибок показника старіння на 0,4 року порівняно з вереснем свідчить, що минулого місяця суттєво зріс попит на найдешевші й найстаріші машини. Регіональні відмінності — відносно молодший ринок у Києві та західних областях проти значно старішого на сході та півдні — прямо відображають купівельну спроможність і логістичні потоки в різних частинах країни.

Джерело матеріала
loader