Ми уявили компактний електромобіль Stellantis у вигляді незвичайних моделей Jeep, Dodge та Chrysler
Ми уявили компактний електромобіль Stellantis у вигляді незвичайних моделей Jeep, Dodge та Chrysler

Ми уявили компактний електромобіль Stellantis у вигляді незвичайних моделей Jeep, Dodge та Chrysler

Американські водії не мають великого вибору, коли йдеться про крихітні міські автомобілі. Японські Kei-кари, якими нещодавно зацікавився Дональд Трамп, недоступні, а надзвичайно компактні європейські квадрицикли вважаються занадто малими для доріг, переповнених пікапами та позашляховиками.Тим не менш, концерн Stellantis, здається, готовий випробувати межі того, що приймуть американські водії, плануючи привезти в США Fiat Topolino — транспортний засіб настільки малий, що на його тлі навіть компактний Fiat 500 виглядає як сімейний автомобіль.Stellantis працює в категорії важких квадрициклів з 2020 року, почавши з Citroen Ami, продовживши Opel Rocks Electric у 2021 році та, найновішим, Fiat Topolino у 2023 році. Всі три моделі побудовані на одній платформі та розроблені з розрахунку на міську мобільність, а не на подорожі трасами.Це породило питання: що, якби цей приземистий електромобіль отримав значки Dodge, Chrysler чи Jeep? Чи стали б американські покупці до нього привітнішими, побачивши знайому емблему на решетці радіатора?Офіційно Stellantis не планує розширювати лінійку таких моделей у Північній Америці. Однак, враховуючи, наскільки вільно ці мікро-електромобілі міняють значки в Європі, неважко уявити їхню локальну версію. Можливо, з правильною емблемою цей кишеньковий автомобіль мав би більше шансів на американських вулицях.Ось кілька ідей, як могли б виглядати версії від Dodge, Jeep та Chrysler.Концепт Jeep на базі Citroen AmiЗа основу цієї версії взято позашляховий Citroen Ami Buggy, а конкретніше — концепт Rip Curl з потужними шинами, світлодіодною планкою на даху, рамними дверима та іншими аксесуарами. Версія Jeep виглядає як природнє продовження цієї ідеї.Перероблена передня частина отримала решітку радіатора з п’ятьма планками (обмеження місця не дозволили використати класичні сім), круглі світлодіодні фари у стилі Wrangler та легкосплавні диски з логотипом Jeep. Матові пластикові панелі та спартанський салон підкреслюють функціональність, а загальна естетика більше нагадує позашляховик для піт-стопу, ніж автомобіль для поїздок на фермерський ринок.Він не отримав би офіційного сертифіката Trail Rated, але TrailBug міг би додати трохи духу Jeep для поїздок по кварталах або кемпінгах.Концепт Dodge на базі Opel RocksКонцепт Dodge починається з Opel Rocks Electric, але рухається в більш агресивному напрямку. Передня частина отримала ретро-решітку Cross Hair та гостріший дизайн нижнього бампера.Інші деталі запозичені безпосередньо з ігрової книги бренду маслкарів, включаючи чотирифарові фари на кшталт Challenger, колеса на зразок Charger Daytona та червону забарвлення з повнорозмірними чорними смугами.Версія Chrysler найбільше нагадує Fiat Topolino, оскільки ретро-естетика чудово працює незалежно від емблеми. Ми додали крилату емблему Chrysler спереду, жовті покажчики поворотів за американськими стандартами, хромовані диски-таблетки, шини з білою смугою та ретро-дзеркала.Результат — це щось середнє між круізером середини століття та бульбашковим автомобілем. Його глянцева темно-синя фарба в поєднанні з матовими сріблястими акцентами більше нагадує щось з лаунжу аеропорту 1958 року, ніж сучасний електромобіль.Концепт Chrysler на базі Fiat TopolinoЯк і їхні європейські аналоги, всі три вигадані варіанти мали б однакову силову установку та апаратне забезпечення.Один електродвигун потужністю 8 к.с. (6 кВт), що живиться від акумулятора ємністю 5,4 кВт·год, забезпечує запас ходу до 46 миль (75 км). Це не показники, які можуть турбувати Tesla, але, з іншого боку, ця річ більше схожа на моторизований продуктовий візок, ніж на повноцінний автомобіль, і відповідно поводиться.У США такі транспортні засоби, ймовірно, потрапили б до категорії «електромобілів для сусідств». Вони легальні на певних громадських дорогах, але лише на низьких швидкостях. Європейські норми слідують подібній логіці: згідно з класом квадрициклів L6e, такі моделі обмежені швидкістю 45 км/год і повинні важити менше 425 кг (без акумулятора).Хоча ці концепти залишаються лише фантазією, вони чітко демонструють потенціал платформи Stellantis для створення недорогих, спеціалізованих електромобілів для міського середовища. Успіх подібних моделей в Європі показує, що існує ніша для альтернативних засобів пересування, особливо в умовах зростання вартості житла та паркування. Питання в тому, чи готовий американський ринок, де домінують великі автомобілі, до такої мінімалістичної та специфічної пропозиції. Успіх можливий, якщо бренди зможуть ефективно позиціонувати їх не як основні автомобілі, а як зручні, екологічні та доступні додаткові засоби для коротких поїздок у межах міста або закритих територій.Фото: Stellantis, Ілюстрації: Thanos Pappas для CarScoops

Джерело матеріала
loader
loader