Успішний тест. Китай випробував безпілотні гірничі вантажівки з 5G на висоті понад 5,6 тисячі метрів
Успішний тест. Китай випробував безпілотні гірничі вантажівки з 5G на висоті понад 5,6 тисячі метрів

Успішний тест. Китай випробував безпілотні гірничі вантажівки з 5G на висоті понад 5,6 тисячі метрів

Китай повідомив про успішні випробування безпілотних гірничих вантажівок на свинцево-цинковому родовищі Хуошаоюнь у Сіньцзяні. Шахта розташована на висоті близько 5 600 метрів над рівнем моря — вище, ніж найвище постійне поселення у світі.

За даними South China Morning Post, безпілотні вантажівки, створені в Китаї, пройшли тести з навантаження та транспортування руди. Машини працюють із використанням 5G-зв'язку, що дозволяє організувати цілодобову роботу, необхідну для будівництва та експлуатації найвисокогірнішої шахти у світі.

На такій висоті вміст кисню в повітрі приблизно вдвічі нижчий, ніж на рівні моря. Умови ускладнюють морози, сильні вітри та вічна мерзлота. Через це ручна праця є небезпечною та малоефективною. Використання безпілотної техніки дозволяє звести до нуля ризик для працівників.

Як повідомила державна газета Science and Technology Daily, «це стало важливим проривом у розвитку інтелектуального видобутку корисних копалин у надскладних високогірних умовах».

Родовище Хуошаоюнь вважається найбільшим і найякіснішим свинцево-цинковим у Китаї. Запаси металів перевищують 21 мільйон тонн, а орієнтовна економічна вартість становить понад 370 мільярдів юанів (близько 52,3 млрд доларів). Про відкриття родовища оголосили у 2016 році, однак одразу постало питання безпечного та економічного видобутку в екстремальних умовах.

Для розв’язання цієї задачі оператор шахти співпрацює з компанією Beijing Linghang Zhitu Technology, яка допомогла створити повністю інтегровану безпілотну систему. Вантажівки не просто керуються на відстані — вони використовують поєднання даних із різних датчиків, автоматичне розпізнавання перешкод і координацію через хмарну мережу на базі 5G.

Машини самостійно орієнтуються на складному гірському рельєфі, прокладають оптимальні маршрути та реагують на перешкоди в реальному часі. У разі надзвичайних ситуацій оператори можуть дистанційно втрутитися, керуючи технікою через симуляційні пульти з оглядом на 360 градусів. Система дозволяє точно контролювати кермо, гальмування та процеси завантаження і вивантаження.

Кінцева мета проєкту — повністю автоматизований цикл «навантаження — транспортування — вивантаження». Надалі планують підключити до дистанційної роботи й екскаватори.

Як зазначає SCMP, завдяки впровадженню безпілотних вантажівок шахта зможе працювати безперервно, підвищити ефективність перевезень і одночасно усунути ризики для людей. У перспективі успішна робота родовища має збільшити внутрішні запаси металів у Китаї та зменшити залежність країни від імпорту.

Джерело матеріала
loader
loader