Технології майбутнього. Американський студент надрукував на 3D-принтері віолончель і залучив $250 тисяч інвестицій
Технології майбутнього. Американський студент надрукував на 3D-принтері віолончель і залучив $250 тисяч інвестицій

Технології майбутнього. Американський студент надрукував на 3D-принтері віолончель і залучив $250 тисяч інвестицій

Студент-інженер зі США перетворив шкільний експеримент на інноваційний бізнес, переосмисливши конструкцію віолончелі за допомогою 3D-друку та сучасних композитів.

Елайджа Лі, нині асистент кафедри біомедичної інженерії Єльського університету та співзасновник Forte3D, представив на шоу Shark Tank надруковану на 3D-принтері віолончель із вуглецевого волокна й полімерних матеріалів та отримав інвестицію у 250 тис. доларів США за 16% компанії.

Лі розповів, що ідея виникла ще в старших класах школи як виклик від диригента оркестру — об'єднати любов до музики з технологіями 3D-друку. У процесі роботи він усвідомив, що традиційні інструменти часто коштують понад 5 тис. доларів, є надто крихкими, великими та незручними для транспортування, а їхнє виготовлення вимагає тривалої ручної роботи.

Разом зі співзасновником Alfredом Гудрічем він створив гібридну конструкцію: верхню й нижню деку з вуглецевого волокна та елементи корпусу, надруковані методом 3D-друку. Підставка, накладка грифа та інші традиційні частини залишилися дерев’яними, щоб зберегти автентичність звучання. Така конструкція робить інструмент значно міцнішим і стійким до перепадів температур, водночас забезпечуючи насичений резонансний звук.

Команда використовує високоточне САПР-проєктування, що дає змогу змінювати форму та товщину деталей для оптимізації акустики — точності, недосяжної для традиційної обробки деревини. За шість років роботи та сотні прототипів Forte3D створила власний 3D-принтер, який може друкувати корпус віолончелі як єдине ціле.

Інноваційний інструмент вже випробували зіркові музиканти, зокрема Йо-Йо Ма та гурт The Piano Guys. Компанія також пропонує індивідуальні налаштування та працює над новими моделями — скрипкою, альтом і контрабасом, повністю надрукованими на 3D-принтері.

Лі наголошує, що мета проєкту — зробити високоякісні струнні інструменти доступними студентам і музикантам, які не можуть придбати дорогі традиційні моделі. За його словами, музика не повинна бути привілеєм: технології можуть відкрити її для ширшої аудиторії.

Джерело матеріала
loader
loader