/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F15%2F09aa289fd9eaf1f3e74051c628538691.jpg)
Один штучний інтелект у дорожній камері виписав понад тисячу штрафів за чотири дні
Штучний інтелект проникає у всі сфери життя, і тепер він бере на себе навіть функції регулювання дорожнього руху. Грецька влада запровадила новий, зручний та економічно ефективний метод виявлення порушень за допомогою камер на основі ШІ.Під час тестового запуску у восьми локаціях Афін було зафіксовано майже 2500 серйозних порушень лише за чотири дні. Ці цифри наочно демонструють, що багато водіїв не дотримуються правил. З іншого боку, якщо фіксувати кожну дрібну помилку, навіть найсумлінніші водії, включно з поліцейськими, можуть виглядати порушниками.Окрім фіксації перевищення швидкості та проїзду на червоне світло, камери зі ШІ запрограмовані виявляти цілий ряд інших правопорушень. Серед них — непристебнутий ремінь безпеки, використання телефону за кермом та неправомірне використання смуги для аварійних транспортних засобів.Коли система виявляє порушення, камера фіксує відео з міткою часу та стоп-кадр, які шифруються для забезпечення цілісності доказів.За даними влади, лише одна камера зі ШІ на проспекті Сінгру, головній магістралі, що з’єднує Афіни з портом Пірей, зафіксувала понад 1000 порушень за чотири дні. Ця локація сама по собі відповідала за майже половину всіх правопорушень, виявлених у пілотний період.Інші точки також показали значні результати. На завантаженому перехресті проспектів Месогіон та Халандріу в Агія-Параскеві 480 водіїв проїхали на червоне світло. Ще 285 були спіймані на тому ж самому на перетині проспекту Вуліагменіс та вулиці Тіну в Калітеї. Проблема явно не є ізольованою.Тим, хто не пристебнув ремінь або користується мобільним телефоном за кермом, загрожує штраф у розмірі 350 євро, тоді як перевищення швидкості може коштувати грецьким водіям від 150 до 750 євро залежно від обставин.
Наразі активні лише вісім локацій з камерами ШІ, усі керуються Міністерством цифрового управління. Але це незабаром зміниться. Планується розширити мережу до 2000 стаціонарних камер по всій країні, а також додати 500 мобільних блоків. Останні будуть встановлені на громадських автобусах і використовуватимуться для моніторингу несанкціонованого використання виділених смуг для автобусів.Чиновники сподіваються, що розширена система зменшить кількість дорожньо-транспортних пригод і смертельних випадків, знизить навантаження на ресурси поліції та забезпечить стабільне надходження коштів до державної скарбниці. Незалежно від того, чи змінить вона поведінку водіїв, держава, здається, готова зробити ставку на автоматизацію.
Греція не єдина в зверненні до технологій для контролю за дорожнім рухом. Камери зі штучним інтелектом вже використовуються в таких країнах, як Великобританія, Німеччина, Франція, Іспанія, Австралія, Індія, Китай, Японія, країнах Близького Сходу та США. Багатьом водіям у майбутньому доведеться рухатися під пильним наглядом.Впровадження таких технологій неминуче викликає суспільні дискусії про баланс між безпекою та приватним життям, а також про справжню мету таких систем — чи є вона в збереженні життів чи в поповненні бюджету. Грецький експеримент показує, що технічна можливість фіксації порушень значно випереджає звички та дисципліну водіїв. Успіх подібних ініціатив залежатиме не лише від їх технічної досконалості, але й від суспільної довіри та прозорості використання отриманих даних і коштів. Показово, що системи, аналогічні грецькій, вже працюють у багатьох країнах світу, що свідчить про глобальний тренд на автоматизацію правоохоронної діяльності у сфері дорожнього руху.

