Анна Луковкіна: засновниця найбільш масштабного маркету українських брендів "Всі. Свої"
Ця жінка не схожа на інших: вона майже не фарбується, не розважається шопінгом і не може похвалитися бізнес-освітою. При цьому, Луковкіна всього за рік побудувала бізнес у сфері модної індустрії, який голосно заявив про себе в Україні.
1. Біографія
2. Сім'я
3. Освіта
4. Кар'єра
5. Початок трудової діяльності
6. Перші кроки в "модному" бізнесі
7. Просування проєкту
8. Відкриття магазину "Всі. Свої"
9. Всеукраїнське визнання
Біографія
Анна Луковкіна народилася в 1984 році в Києві.
Інформації про її біографію ніде немає. Хоча у неї є сторінка у Фейсбуці, там зазначено лише те, що вона живе в столиці і займається проектом "Всі. Свої". Все тому, що Луковкіна не любить публічності.
Вона зізнається, що завела в Фейсбуці сторінку тільки тому, що це було потрібно для професійної діяльності. У 2012-2013 роках Анна організовувала концерти, тому партнери наполягли створити профіль у соціальній мережі. Сама ж бізнесвумен нею майже не користується, хіба що робить деякі пости для просування свого бренду.
Сім'я
Анна Луковкіна заміжня, має двох дочок. З початку заснування бізнесу практично весь час з дітьми сидить її чоловік, який, за словами жінки, дуже допомагає - водить дітей в школу, займається уроками, укладає спати. На вихідних Луковкіній допомагають її батьки. Правильно, адже коли успішній бізнесвумен займатися сім'єю, якщо вона з ранку до ночі пропадає на роботі?
Анна вважає, що зараз час будувати бізнес. Вона впевнена, що коли робочі процеси будуть налагоджені, у неї знову з'явиться час на дітей. Зараз же Луковкіна бачить своїх дітей тільки вранці, оскільки увечері, коли вона приходить додому, вони вже сплять.
Що стосується часу, то окрім своєї справи, жінка має пристрасть до концертів, які вона сама організовує і на які із задоволенням ходить.
Освіта
Відомо, що Луковкіна Анна має вищу освіту в сфері міжнародної економіки.
Кар'єра
Початок трудової діяльності
Після випуску з університету, дівчина почала займатися організацією різних заходів. Спочатку працювала івент-менеджером в декількох агентствах, а потім разом з чоловіком почала організовувати концерти.
Все почалося з того, що одного разу Анна Луковкіна з чоловіком слухала групу "Кровосток". "Класно було б привезти їх до Києва", - сказав якось її чоловік. Ці слова були більше емоційним поривом, ніж бізнес-планом, але Анна подумала, що це цілком досяжна мрія.
Вона написала менеджеру групи, а невдовзі провела в Києві їх концерт. Після цього подружжя заснувало невелике концертне агентство, яке спеціалізувалося на організації виступів різних виконавців.
Анна Луковкіна працювала в сфері проведення івентів близько двох років. Каже, їй ця робота шалено подобалася своєю енергетикою і драйвом, великим досвідом і хорошими заробітками. Однак жінка дуже втомлювалася як фізично, так і емоційно. Графік був сильно напруженим, а ризики - занадто великими.
Наприклад, могло трапитися щось, що ні від кого не залежало, але ти через це втрачаєш все. Наприклад, авіакомпанія могла скасувати рейс, через погодні умови, або артист міг захворіти. Все це змушувало скасовувати концерт.
Для того, щоб краще пояснити всю складність роботи, Луковкіна згадувала слова одного відомого промоутера, який говорив, що після першого разу організації виступу групи A-HA в Україні купив собі квартиру, а після другого - продав її.
Ще одним ризиком була нестабільність курсу валюти. Анна розповіла, що якось влітку 2014 року привезла в Україну одну відому західну групу. З учасниками групи, як правило, вона розраховувалася за виступ в доларах. При цьому, квитки люди купували в гривнях. Коли укладалася угода, долар був ще по 12 гривень, але коли проходив сам концерт, курс різко підскочив до 16 гривень. У підсумку, попри забитий зал, захід виявився збитковим. Загалом, через кризу бізнес йшов на спад, і жінка все більше почала думати про зміну діяльності.
Перші кроки в "модному" бізнесі
З початком 2015 року Анні Луковкіній прийшла ідея заснувати перший в Україні маркет з суто українськими брендами. Вона хотіла зібрати так би мовити під одним дахом одяг, взуття та аксесуари кращих українських виробників. Без іноземних брендів. Проект отримав просту, але красномовну назву - "Всі. Свої".
Перший маркет "Всі. Свої" жінка провела навесні 2015 року. Ідея виявилася досить успішною і прибутковою.
Уже через півтора року Луковкіна відкрила найбільший в Україні мультибрендовий магазин з виключно українськими торговими марками - прямо в серці столиці, на Хрещатику.
Анна зізнається, що спочатку хотіла відкрити маркет дитячих товарів вітчизняного виробництва, де батьки з дітьми могли б весело провести час і купити якісний одяг та взуття. Однак, вивчаючи тему, жінка помітила, що є достатня кількість речей "дорослих" українських брендів, але рівень її дистрибуції залишає бажати кращого. Тому і вирішила зайнятися брендами жіночого одягу.
Ну а вибір пав на українських виробників, оскільки в той час почалася хвиля масового "патріотизму". Люди різко звернули увагу на вітчизняні бренди і почали купувати речі з биркою Made in Ukraine.
Через деякий час так звана "патріотична лихоманка" спала, але інтерес до речей від українських дизайнерів не пропав. Просто покупці стали більш виборливими. Люди шукали український, але якісний одяг і взуття, при тому за доступними цінами. Підхід "оптимальне співвідношення ціни та якості" до цього дня залишається в пріоритеті у багатьох споживачів, зазначає Анна.
Просування проєкту
Грошей на розкрутку проекту не було, тому Луковкіна створила в Фейсбуці сторінку "Всі. Свої", за допомогою якої анонсувала майбутні заходи. Спочатку підписала своїх друзів і знайомих, ті почали запрошувати своїх друзів, і так далі. Загалом, спрацювало сарафанне радіо. Динаміка була, але цього було недостатньо, тому Анна оголосила конкурс в соціальній мережі. Розігрувала пару взуття Kachorovska atelier і пару речей популярних українських брендів. Люди жваво відгукувалися, лайкали, робили репости. Вийшов відмінних рекламний хід, який з кожним разом робив маркет все більше і більше відомим.
Перший організований Луковкіною маркет відвідало близько 5000 чоловік. На ньому були представлені речі 80 українських брендів. Люди товпилися, вибирали, міряли і... купували.
Доньки Анни принесли на захід прикраси з намистин, які зробили своїми руками, з метою заробити свої перші гроші на маминому маркеті. Луковкіна виділила їм невеликий столик в хорошому місці, але продажі не йшли. Тоді спритна мама попросила деяких своїх знайомих купити щось у дівчаток, щоб ті не засмучувались. Зароблені гроші вони на тому ж маркеті і витратили.
Підбивши підсумки, Анна Луковкіна виявила, що перший організований нею маркет привернув чималу увагу київлян і навіть приніс невеликий прибуток. Багато відвідувачів охоче купували речі вітчизняних брендів і радили відкривати магазин. Продавати речі десь в кутку торгового центру Анна не хотіла, а на великий торговий зал грошей не було. Тому ідея залишилася ідеєю, а жінка продовжила займатися маркетами.
Відкриття магазину "Всі. Свої"
В один з літніх днів 2016 року Луковкіній запропонували орендувати під магазин велике приміщення на Хрещатику. Побачивши будівлю, Анна тут же в неї закохалася. Каже, що вона була старовинною, гарною, з особливою атмосферою. Та й площі всередині вистачало, що важливо для сучасного брендового магазину одягу. У розпорядження жінки перейшло величезне приміщення. На щастя, на той час до неї стукало близько тисячі українських виробників, тому вона швидко заповнила 4 поверхи простору товарами вітчизняних брендів.
Спочатку Анна Луковкіна пропонувала українським виробникам дуже вигідні умови співпраці: оплату оренди місця і невисокі процентни від продажів з другого місяця. Вигідними умови залишаються і зараз: бренди оплачують оренду місця і дають 10-20% від доходу. Так жінка отримує свій заробіток, а бренди представляють свої речі в добре відвідуваному місці в центрі столиці. Всі у виграші.
Зараз у магазині "Всі. Свої" працює близько 80 осіб. Також у Анни Луковкіної залишилася команда, яка додатково організовує маркети.
Всеукраїнське визнання
Сьогодні засновницю проекту "Всі. Свої" Анну Луковкіну визнають однією з найкращих українських бізнес-діячів нового покоління!
Так, жінка увійшла в 20-ку кращих підприємців 2017 року в рейтингу бізнес-журналу MC Today. До речі, серед фіналістів вона була єдиною бізнес-леді.
У тому ж 2017 році видання "Фокус" відвело Анні Луковкіній 78 місце в сотні найвпливовіших жінок України. "Місія проекту - популяризувати наших виробників і сприяти формуванню ринку якісного українського мас-маркету", - зазначила жінка після нагородження в інтерв'ю. Незабаром вона планує запустити велику онлайн-платформу з продажу товарів українських брендів.