Марина Яковлєва: гендиректор "Єврокар", яка навчилася водити в процесі роботи
Вона отримала освіту методиста, працювала маркетологом, а потім без водійських прав і розуміння справи влаштувалася в компанію-дилера автомобілів Skoda, яку згодом і очолила.
1. Біографія
2. Сім'я
3. Освіта
4. Кар'єра
5. Новини та скандали
Біографія
Марина Яковлєва народилася 1965 року в Росії (м. Барнаул). У студентські роки переїхала в Україну, де вже більше 25-ти років живе і працює.
Сім'я
Про сім'ю жінки відомо не багато. На сайті "Автоцентр" зазначено, що Яковлєва Марина заміжня, має доньку.
Освіта
Середню і першу вищу освіту Марина отримала в Росії. Свого часу дівчина вступила до Санкт-Петербурзького державного університету на факультет психології.
Пропрацювавши короткий час викладачем психології в рідному інституті, вона пішла в декрет. Після затяжної відпустки повертатися до інституту не стала, каже, що "не педагог за покликанням".
Коли Марина Яковлєва переїхала в Україну, вона вивчилася на маркетолога в Київському університеті (отримала ступінь Executive MBA), після чого влаштувалася за фахом в Агентство маркетингових досліджень.
Кар'єра
Свій кар'єрний шлях нинішній гендиректор ТОВ "Єврокар" Марина Яковлєва починала вже в Україні.
Спочатку вона близько 2-х років працювала методистом в Українському науково-дослідному інституті. Потім, як уже згадувалося, влаштувалася в маркетингове агентство.
Роботу Марина змінювала часто. Так, в 1997 році вона перейшла в страхову компанію АСК "Енергополіс" на посаду керівника відділу маркетингу і розвитку. У 1999 році влаштувалася в АТЗТ "СП Автотрейдінг", знову-таки керівником маркетингового відділу. На початку 2001 року дівчина отримала аналогічну посаду в ЗАТ "МТ Консалтинг", а через рік отримала роботу в компанії "Єврокар", яка її й прославила. З огляду на весь послужний список Яковлєвої, на фірмі вона була заступником гендиректора з маркетингу та збуту.
У березні 2003 року Марина Яковлєва сама вже стала генеральним директором офіційного постачальника автомобілів Skoda в Україні - ТОВ "Єврокар".
В одному з інтерв'ю жінка розповіла, що просто прийшла працювати маркетологом в компанію, яка займалася продажем автомобілів. До цього в сфері автомобільного бізнесу ніколи не працювала, тому доводилося нелегко.
Проте, Яковлєва зуміла не просто обійняти посаду, а й гідно зберегти її. Зараз вона впевнена, що немає такого поняття як "чоловічий" бізнес або "жіночий". Скрізь є завдання, які потрібно вирішувати.
Минуло вже більше ніж 15 років, як Марина працює в автомобільній сфері, розвиваючи найбільшу компанію-дилера чеських авто. У нинішній час жінка керує близько 70-ма співробітниками.
На питання, як компанії вдається лідирувати на українському ринку в своїй сфері (при тому, що ціни на автомобілі Skoda далеко не найнижчі), Марина Яковлєва відповідає, що компанія "Єврокар" за багато років роботи зуміла побудувати правильний зв'язок з покупцями. Коли машини Skoda тільки почали з'являтися в Україні, вони обходили багатьох конкурентів по співвідношенню ціни та якості. Звичайно, з часом багато чого змінилося: стали з'являтися нові моделі, технології, оснащення... Все це призвело до підвищення вартості автомобілів. Однак у свідомості багатьох споживачів вже сформувався позитивний імідж бренду, і вони готові були платити більше. Крім цього, "Єврокар" має одну з кращих дилерських мереж в Україні, а також постійно підвищує кваліфікацію персоналу і якість послуг. У всьому цьому Марина Яковлєва і бачить секрет успіху компанії.
Нагадаємо, що ТОВ "Єврокар" є одним з найбільших офіційних постачальників європейських автомобілів в Україну. В даному випадку компанія співпрацює з чеським автовиробником Skoda. Підприємство було засноване в 2002 році. Сьогодні входить в ГК "Атолл Холдинг", надаючи послуги через власну дилерську мережу у всіх областях України.
В одному з інтерв'ю Марина Яковлєва згадує, що на самому початку роботи зовсім нічого не розуміла в бізнесі, пов'язаному з автомобілями. У той час навіть не водила сама машину, з посмішкою говорить нинішній гендиректор компанії "Єврокар".
Ще Марина Яковлєва, будувши однією з небагатьох жінок, які займають такі високі посади в сфері поставок автомобілів, говорить, що в цьому є свої переваги. Наприклад, властиві жінкам емоційність та інтуїція допомагає краще розуміти атмосферу в колективі, будувати ділові відносини і т.д. Хоча Яковлєва і визнає, що чоловіки перевершують жінок в плані стратегічного бачення, холодного розуму і життєвого досвіду.
Головним в керівництві Марина Яковлєва вважає здатність об'єктивно оцінювати стан справ і не панікувати. Що, власне, вона і зробила, коли в один із днів замість 160 автомобілів було продано всього 12. Жінка пишається доходами в 72 мільйони гривень у кризовий 2008 рік, вважаючи це відмінним результатом в тих умовах.
У 2016 році Яковлєва Марина увійшла до списку "100 найуспішніших жінок України" за версією журналу
"Новое Время".
Новини та скандали
Культурна і соціальна діяльність "Єврокар" Яковлєвої
Офіційний дилер бренду "Шкода" в Україні не тільки прагне утриматися в рядах лідерів на ринку, розвиваючи свій власний бізнес, але також допомагає країні в соціальному і культурному розвитку. Як пояснила гендиректор компанії "Єврокар" Марина Яковлєва, її підприємство - соціально орієнтоване. Це означає, що компанія надає фінансову підтримку соціальним проектам і культурним заходам, а також розвиває ряд власних благодійних проектів.
Так, "Єврокар" взяла фінансову участь в організації концертів Хуліо Іглесіаса, групи De Phazz, шоу театру тіней Pilobolus, кількох концертів оркестру "Київ-Класик", а також фестивалю ГОГОЛЬFEST.
Крім цього, компанія виступила одним з головних спонсорів концерту Джо Кокера - популярного в усьому світі англійського співака, який приїжджав на виступ до Києва.
"Ми реалізуємо чудові функціональні автомобілі, з одним із кращих в класі співвідношення "ціна/якість". У всіх моделей Skoda є яскрава емоційна складова. Більш того ми впевнені, що Skoda - найбільш "людяний" бренд", - заявила Марина Яковлєва.
Крім підтримки інших проектів, компанія "Єврокар" займається власними соціальними програмами. Підприємством було засновано три своїх проекти: "Європейська автокультура", "Тепло сердець" (благодійний проект, який допомагає Київській міській клініці "Центр серця") і "Клоуни Skoda - дітям".
Підтримка українського футболу
Не так давно (у лютому 2018 року) компанія Škoda через свого офіційного представника приєдналася до числа партнерів Української Прем'єр-Ліги (УПЛ). У зв'язку з цим в Президентській ложі НСК "Олімпійський" відбулася гучна прес-конференція, на яку була запрошена і керівник ТОВ "Єврокар" Марина Яковлєва.
Президент УПЛ Володимир Генінсон на презентації висловив щиру радість про те, що компанія "Єврокар", яка є офіційним представником бренду Škoda в Україні, виступила партнером організації. Відзначивши, що всесвітньо відомий автомобільний виробник Škoda протягом багатьох років підтримує спорт в різних куточках світу, Генінсон подякував керівникам компанії за те, що вони звернули увагу на Українську Прем'єр-лігу і висловили бажання розвивати футбол в Україні. "Ні для кого не секрет, наскільки непросто в даний час, складних економічних умов, знайти підтримку великого бізнесу. Škoda - автомобільний бренд зі світовим ім'ям, з року в рік зростає і розвивається. Тому без перебільшення, ми дуже раді можливості співпраці, від якої, я впевнений, український футбол тільки виграє "- сказав президент УПЛ.
У свою чергу Марина Яковлєва як офіційний представник бренду Škoda зазначила, що також рада співпрацювати з УПЛ, оскільки це партнерство не тільки підтримає Українську Прем'єр-Лігу, але й дозволить популяризувати футбол як вид спорту серед молодих людей, які в результаті зможуть стати більш цілеспрямованими і дружними. Яковлєва також сказала, що у компанії "Єврокар" вже є ідеї для кількох соціальних проектів (наприклад, розіграш квитків на матчі, зустріч із зіркою футболу і подібні). Про деталі проектів жінка поки замовчує.
На якій машині їздить бізнесвумен?
Вперше Марина Яковлєва сіла за кермо автомобіля Mazda323. Сьогодні вона їздить на Skoda Superb.