/https%3A%2F%2Fecotown.com.ua%2Fupload%2Fiblock%2F57a%2F9942681182.jpg)
У Норвегії запускають перевезення продуктів за допомогою електровантажівок на водні
У місті Тронхейм(Норвегія) Норвезька запустять тестове перевезення продуктів харчування за допомогою чотирьох вантажних автомобілів Scania на водневому паливі.
Як повідомив 20 січня шведський автовиробник, пілотний проект ініціювала норвезька оптово-торгова компанія ASKO, передає truckandroad.
Для перевезень використовуватимуть модель Scania G350 з колісною формулою 6x2, повною масою 26 + 1 т.
На ній встановлені електродвигун потужністю 286 к.
(крутний момент - 2200 н•м), паливні елементи потужністю 90 к.
Вт, а також літій-іонна електробатарея ємністю 56 к.
Вт•год і паливний бак місткістю 33 кг водневого газу.
Розрахункова дальність ходу електромоделі становить до 400-500 км.
Допомогти у роботі чотирьом вантажівкам покликана газоводнева заправна станція компанії ASKO.
Як відзначають у Scania, запуску пілотного проекту передували спільні дослідження двох сторін у даній сфері.
"Тепер цей проект переходить у наступну стадію і є одним з перших у своєму роді, - прокоментував представник виробника.
- "Пілот" стане основою для подальшого отримання досвіду і розвитку обох компаній".
За словами керівника відділу продажів і маркетингу Scania Карін Родстрем, водневий газ є цікавим варіантом для транспортування вантажів на далекі відстані.
"Наші випробування показують, що технологія також добре працює у холодному кліматі, - сказала вона.
- Ми будемо продовжувати уважно стежити за продуктивністю цих вантажівок».
Торгова компанія ASKO раніше інвестувала у завод з виробництва водневого палива, а також відкрила власну газоводневу заправну станцію.
ASKO та Scania стали першими в світі, хто починає реальне пілотне перевезення вантажів за допомогою даної технології.
Раніше інші автовиробники, такі як Toyota, Hyunday і Nikola, повідомляли лише про проведення експериментів в даній області.
Технологія електрифікації з використанням паливних елементів, що працюють на водні, виглядає наступним чином.
Водень з паливного бака надходить в центральний паливний елемент (батарею), де змішується з киснем, що забирається з повітря.
В результаті реакції виробляється електроенергія, яка змушує працювати двигун.
У навколишнє середовище викидається тільки вода.

