Про це він розповів у блозі Олеся Донія.
«Будь-яка правова система системна, хай я і тавтологічно сказав. Що означає «системна»? Тобто одну норму розглядають не відірвано, а в сукупності з іншими. Наприклад, права на управління народу, 38 стаття, це треба дивитися не лише через призму тексту 38 статті, а ще через 3 розділ – вибори і референдуми», - зазначає Віктор Шишкін.
Як він розповідає, йдеться про те, що народ має право на участь у референдумі як специфічній формі управління, зокрема, зміни до 1, 3 і 12 розділів Конституції затверджуються тільки у такий спосіб. Окрім того, додає експерт, у тій же статті вказуються й інші форми народного самоврядування, наприклад, сюди ввійде Майдан. І аналогічно, стверджує гість програми, буде і з виборами президента у часи війни, треба дивитися багато інших положень.
«У школі нас вчили, що з будь-якого правила є виключення. І от для нас, для нашої ситуації таким виключенням є введення воєнного стану. Воєнний стан перешкоджає реалізації цієї норми (ред. – про вибори), і сама ж Конституція дозволяє це робити», - констатує Віктор Шишкін.
За словами експерта, Конституцію каже не про все, але забороняє вибори під час дії воєнного стану зокрема парламенту. А щодо президента, зазначає він, то тут існує 108 стаття Конституції, а також закон про правовий режим воєнного стану, який такі вибори зараз забороняє.