Тест-драйв Changan CS55 Plus: гра в компроміси
Тест-драйв Changan CS55 Plus: гра в компроміси

Тест-драйв Changan CS55 Plus: гра в компроміси

Український авторинок демонструє невгамовну тягу до життя. І готовність пристосуватися до чого завгодно. У січні він офіційно поповнився ще одним брендом з КНР. І не черговим ноунеймом, а гігантом з китайського Топ 5. Ба більше, у Changan є те, чого так не вистачає абсолютній більшості виробників з Піднебесної — родовід довжиною в півтора століття.

Одночасно з офіційним відкриттям представництва і шоуруму було проведено тестову презентацію. Перший час на нашому ринку пропонуватимуть тріо кросоверів на чолі з кроскупе Uni-K. Флагманська «чунгачанга» (1,479 млн грн) потішила нетривіальними екстер’єром та інтер’єром з безліччю дизайнерських знахідок, за які не буде соромно й італійцям. Але розчарувала статечними налаштуваннями шасі. Інша річ — наймолодший у сімействі CS35. Мінімум прикрас і опцій, «збита» підвіска і значно демократичніший цінник у 889 тис. грн.

На їхньому тлі CS55 Plus — та сама золота середина. На фоні лише трохи більшої вартості (+100 тис. вітчизняних юанів) він помітно просторіший і краще оснащений, ніж 35-й, і водночас не має вигляду бідного родича поряд з Uni-K.

На тлі флагмана, CS55 Plus має не такий привабливий вигляд, але значно привабливіший цінник — 990 тис. грн проти 1,479 млн грн. Якщо від Uni-K складно відвести погляд (данке шьонн, герр Бертран Бах), то вигляд CS55 Plus забувається вже дорогою з паркування в офіс. Але ж наша пам’ять вибіркова, як урна для виборів.

Паркетник Changan CS55 презентували на шанхайському автосалоні 2017 року. Його зовнішність повністю розробляли в туринській дизайн-студії концерну. Як не важко здогадатися, референсем служив Land Rover Discovery Sport. Перше покоління кросовера Changan CS55 Plus було представлено в липні 2019 року. Рік потому почалося виробництво його електромобільної версії Changan CS55 EV.

Зміст

  • 1 Бешкетна поведінка Changan CS55 Plus
  • 2 Приховані якості CS55
  • 3 Внутрішній простір Changan CS55 Plus
  • 4 Не нав’язлива допомога
  • 5 Позиціювання та комплектації CS55 Plus
  • 6 Висновок
  • 7 Технічні характеристики Changan CS55 Plus Tech

Бешкетна поведінка Changan CS55 Plus

Справа не тільки в буянні дизайну. Висловлюючись лексиконом «перекупів» і «сірих» дилерів, CS55 Plus — типовий «суповий набір». Безальтернативний передній привід і двигун: бензинова «четвірка» улюбленого китайцями 1,5-літрового турбокалібра. До них додається 7-ступеневий «робот» з парою «мокрих» зчеплень. Загалом все, як у всіх у цьому сегменті. Не забули й типові для «Made in China» огріхи в мультимедіа, відсутність української «озвучки» і чисто китайська ергономіка салону.

Забудьте про задній міст з можливістю підключення, механічну коробку передач, «самозаймисті» дизелі та всі інші забаганки українського ринку. Наші інтереси китайцям не цікаві, як і наша думка про них. Тож сноби можуть далі не читати — це аж ніяк не найцікавіший «китаєць» на нашому ринку. Я б теж так вважала, якби знайомство обмежилося тим півгодинним бліцтестом. А ось через тиждень поїздок по дорогах і не дуже, все куди не тривіальніше.

Так, на відміну від флагманського кросовера герой нашої розповіді позбавлений і дизайнерської іскри, і, схоже, взагалі особливих амбіцій. З іншого боку, зовнішність цілісна, актуальна, без відвертих запозичень. Це міцний середняк в одному з найбільш насичених сегментів ринку, зі своїми плюсами та мінусами.

Ставка тут явно не на впізнаванність, а на співвідношення ціна/якість. Те саме, що й у випадку з Chery Tiggo 7 Pro (921 тис. грн), JAC JS6 (950 тис. грн), Haval Jolion L2 (997 тис. грн) тощо.

Під капотом «п’ятдесят п’ятки» — двигун сімейства BlueCore (181 к. с., 300 Нм) з турбонаддувом і прямим вприскуванням. Конструкція не найсучасніша і не економічна — в місті витрата раз у раз виходить близько 10 л/100 км, навіть по трасі найменша цифра склала 7,4 літра. Зворотний бік медалі — напевно роками відпрацьована конструкція, що побічно підтверджується гарантією на 150 тис. км пробігу за умови рекомендованого ТО кожні 10 тис. км.

Двигун має алюмінієвий корпус та чавунні гільзи, на додаток ланцюговий привід ГРМ з заявленим ресурсом в 150 км пробігу. Турбонадув, пряме впорскування палива та гідрокомпенсатори.

В парі з двигуном працює настільки ж перевірений «робот» 7DCT. І справу свою знає куди краще, згладжуючи моторні шорсткості і радуючи майже «безшовною» зміною. Головне — не захоплюватись, під час продавлювання акселератора «pedal to metal» (кікдаун — ред.) ви насамперед зіштовхнетеся з виттям і ступором коробки та, тільки через пару секунд, які здаватимуться найдовшими в житті, 55-й почне прискорюватись. Але вже після досягнення 4250 об/хв все закінчується — розгін згасає, немов кросовер утикається в прозору стіну. Тож під час обгонів потрібно бути напоготові. Тим паче що все це супроводжується не найкращим саунд-треком.

Приховані якості CS55

Взагалі, шумоізоляцію СS55 Plus важко додати до чеснот — китайці явно на цьому частково заощадили. Особливо докучають гравійний «піскоструй» порогів і арок. При зростанні швидкості ближче до 100 км/год на перший план виходить завивання вітру в зовнішніх дзеркалах. І не допускайте думки, щоб відчинити вікно, бо гул зросте до головної болі. Аеродинаміка теж не сильна сторона китайців.

Не налаштовує на азартну їзду і «ватне» рульове управління з вкрай низьким рівнем інформативності. Можна сказати, що електропідсилювач (тут він на рульовому валу) живе власним життям, порожніючи та наливаючись вагою за одним йому відомим алгоритмом. Так, і крутити обрізане кермо не так зручно.

Таке налаштування виглядає тим більш нелогічно на тлі практично нейтральної обертальності. Взутий у пристойну гуму (в нашому випадку — Dunlop Grandtrek ST30 225/55 R19), кросовер до останнього чіплявся за апекс і тільки після явного перебору зі швидкістю починав плужити.

Аналогічна картина з калібруваннями акселератора і гальма. Перші пів години доводиться звикати до мінімальної затримки між відкриттям дроселя і прискоренням, немов їдеш на електрокарі. А під час уповільнення і зовсім киваєш, немов електроніка врубає рекуперацію. Перехід на екорежим не рятує — їздити овочем у міському потоці немає ніяких сил, навіть для смикання в заторах. Дивно й те, що під час вимкнення мотора обрані пресети Sport і Normal не зберігаються — за замовчуванням кросовер переходить в екорежим.

І не було б у CS55 Plus шансу, якби не недбалість «Укравтодора». Поворотом до мого будинку захищає настільки вбита ділянка дороги, що на крокування переходить навіть «Шерп». І якщо під час проїзду всіх цих кратерів Maxus Mifa9, що коштує втричі дорожче, втрачав усю преміальність, розвантажуючись під час відбою аморта і скрегочучи всіма своїми люками та зсувними дверима як старий баркас, то CS55 скакав бадьоро. Жодного пробою: амортизатори раз від разу відпрацьовували кожен витрачений юань. У якийсь момент я просто перестала звертати увагу на цю смугу перешкод. Виявляється, місцями надмірно жорстка, не дивлячись на багатоважільну конфігурацію, для міста підвіска явно створювалася з оглядкою на посередні дороги, яких вистачає в провінції КНР. Тому тим, хто чекає від «плюса» легкової плавності ходу поза Києвом, доведеться погратися з розмірністю покришок і тиском.

Внутрішній простір Changan CS55 Plus

За посередню зовнішність і «подвійні стандарти» керованості наче перепрошує просторий салон СS55 Plus. Багате оснащення, вигадлива архітектура, ковшо-подібні крісла, підсвічування мерехтливою бірюзою. Для цього цінового сегмента це швидше виняток. Окрема подяка за якісніші оздоблювальні матеріали. У «безплюсового» попередника CS55 було сім видів пластику, до того ж переважали на вигляд найдешевші.

Навіть багажник приємно здивував місткістю, продуманими дрібничками на кшталт органайзера і задніми сидіннями, що розкладаються практично «в підлогу». Тож у разі затримки в дорозі можна не побоюватися, що не встигнете повернутися додому до настання комендантської години.

Зсувна «панорама» майже на пів даху дарує воістину кабріолетові відчуття. У рідкісні квітневі погожі дні вона дозволяла максимально насолоджуватися теплом, приймаючи сонячні ванни на ходу. Головне увімкнути музику гучніше, бо завивання вітру через декілька хвилин починає дратувати. 

А ось з управлінням мікрокліматом у «китайців» традиційно все погано — тут явно справа в наших ментальних відмінностях. Гірше тільки з аудіосистемою і з комунікабельністю. Я не кажу про «блютузні» протоколи Android Auto та Apple CarPlay — вони й сьогодні наявні далеко не у всіх преміумних «європейців». Але навіть дротове підключення цих додатків картину не рятує.

Аналогічна історія з голосовим керуванням — навіть нехитрий функціонал, на кшталт увімкнення музики і керування дзвінками, невидима помічниця виконувала з таким небажанням, що простіше без неї. Не додає комфорту і натужний гул кондиціонера. Все це компенсується пристойним інтерфейсом мультимедійної системи з монітором в 12,3 дюйма, вбудованим реєстратором і багатим набором камер на чолі з круговою відеопанорамою. За бажанням автомобіль можна взагалі спрямовувати, дивлячись виключно на монітор. І з ювелірною точністю пробиратися через найвужчі паркування, забиті автобусами з «тецекашниками».

Не забули встановити для нас підігрів крісел, навіть заднім пасажирам відсипали. Підігрівається тут і заднє скло, і дзеркала, а також окремо — лобове скло. По ньому наче павутиння повзуть тонесенькі смужки обігріву. І якщо позаду підігрів має фізичні кнопки та навіть зміну рівня потужності, то водію потрібно буде лізти в кліматичні налаштування на центральному моніторі, щоб увімкнути чи вимкнути обігрів.

«Двійку» можна поставити й за крісла. Подушка така коротка, що влаштуватись зручно навіть дівчинці важко. Розуміння китайцями положення тіла в машині схоже має неабиякі відмінності від європейського бачення або справа в відмінності конституції. Влаштуватись за підрізаним кермом, щоб не тягнутись до нього потрібно, задираючи коліна, але і так згодом втомлюєшся і починаєш шукати нове положення. І не допомагають навіть електричні регулювання у всіх можливих напрямках.

Пасажирам пощастило більше. Задній диван СS55 Plus має зручний кут нахилу, глибоку посадку та майже відсутній тунель на підлозі. Тут є і повітряні дефлектори, і два виходи USB для зарядки гаджетів. 

Варто зазначити й аудіосистему, яка виявилась напрочуд пристойною. І скромний надпис на колонках Pioneer каже про те, що все ж таки щось точно розроблялось японцями. Колонки не великі, але розташовані по салону в необхідних місцях, а в дуеті з пристойною шумкою все працює як треба.

В налаштуваннях можна вибрати коли буде вмикатись камера, тільки за вашим бажанням і натиском кнопки біля важеля перемикання передач, чи автоматично при зниженні швидкості та вмиканні поворотника. Це зручно, адже камера іноді показує вам більшу частину перехрестя, ніж ви можете побачити, але така поведінка може бути й нав’язливою, коли перекриває нам навігацію.

Не нав’язлива допомога

Маневрувати може завадити і цілий ланцюг систем безпеки, яких тут назбиралось чимало. Від звичайних подушок безпеки та ESP, ABS, EBD до інтелектуального адаптивного круїзу, який пропонує максимальна комплектація Tech. Можливо інтелект у нього своєрідний, але алгоритми роботи відразу не вловиш, треба звикати. Хоча кросовер здатен сам тримати дистанцію до попередніх автомобілів, утримуватись у смузі руху та тримати швидкість.

Навіть сам CS55 постійно нагадує на приладовій панелі (10 дюймів) про те, що ви керуєте автомобілем, адже автоматично авто не зупиниться, але пригальмує. 

Цікаво, що графіка на панелі показує скільки метрів до попереднього автомобіля. Дистанцію ви можете виставити і СS55 Plus буде підтримувати відстань від 65 метрів до 24 метрів, залежно від вашого вибору.

Вам не доведеться турбуватись за склоочисники в автоматичному режимі, добре справляються та зайвий раз про себе не нагадують. Як і освітлення: один раз увімкнути автоматичний режим і можна забути. Приємно, що як раз китайці не економлять на діодному світлі та зазвичай його повністю вистачає.

Позиціювання та комплектації CS55 Plus

Насправді розповідати про кросовер можна багато чого і враження від нього суперечливі. Кожен буде формувати свою думку про машину і варто це робити під час тест-драйву. Для тих, хто ретельно перераховує кожну гривню, тут є над чим подумати.

Нам пропонують три комплектації СS 55 Plus від 989 000 грн до 1 079 000 грн. Якщо перша буде майже пуста в плані активних помічників та комфортних функцій,  псуючи враження від автомобіля, то максимальна запропонує все переваги, які можливі в цьому випадку. І цей автомобіль явно виграє з запасом у найближчих конкурентів та земляків: Chery Tiggo 7 Pro та Haval Jolion. Але новий MG HS може і переплюне цей кросовер, але подивимось на наступному тижні, адже він потрапить до нас на тест.

Висновок

Changan хоч і новий для нас бренд, але має багаторічну історію в виробництві автомобілів та співпрацю з такими брендами, як Suzuki, Ford, Mazda, DS. Четверте місце серед автовиробників в  КНР багато про що кажуть. І тепер бренд офіційно представлений в Україні, тож кожен представник модельного ряду має офіційну гарантію, сервісне обслуговування та кредитні пропозиції.

Фото Changan

Свій шлях Changan почав у 1862 році як снарядний завод Shanghai Foreign Gun Bureau. Автомобільне виробництво стартувало в 1959-му з випуску Chongqing Chang’an 46 — максимально спрощених копій Jeep CJ5. З 1959 по 1963 рр. «китайські товариші» зібрали 1428 «чан’янів», що стали першими позашляховиками Піднебесної.

Підсумовуючи зазначимо, що своїх грошей CS55 Plus явно вартий. Звичайно, з головним «китайським» застереженням. Адже яким би довгим не був тест-драйв, він ніколи не дасть відповідь на одвічне питання до будь-якого виробу з КНР — що з надійністю? Навіть якщо в цьому нас переконує сама назва бренду, яка з путунхуа перекладається як «надійність, перевірена часом». Тож час покаже.

Технічні характеристики Changan CS55 Plus Tech

Кузов, типSUV
Габарити (ДхШхВ), мм4515/1865/1680
Колісна база, мм2 656
Заявлений кліренс, мм190
Об’єм багажника, л.55/466/2179
Споряджена маса, кг2385
ДвигунРядний, 4-х циліндровий з турбонагрівачем, бензиновий -1.5 л
Потужність, к.с. (кВт)181 (133)
Крутний момент, Нм300
Тип приводупередній
ПідвіскаМакферсон/ багатоважільна
Трансмісія7DCT
Динаміка 0-100, с8,2
Максимальна швидкість, км/год190
Споживання палива, л8,3
Вартість, грн989 000
Вартість тестового авто, грн1 079 000
КонкурентиChery Tiggo 7 Pro (921 690 грн)
Haval Jolion (997 000 грн)
JAC JS6 (950 000 грн)
Mitsubishi Eclipse Cross (1 265 000 грн)

 

Теги по теме
авто
Источник материала
Поделиться сюжетом