/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F53%2Fe5365bb5ec76eae8453f46f62b1ede7a.jpg)
Заплямували репутацію: Prada вляпалась у скандал, показавши сандалії з колекції весна-літо 2026
Італійський модний дім Prada опинився в центрі скандалу після презентації чоловічих сандалій на показі в Мілані, дизайн яких майже повністю повторює традиційне індійське взуття – колхапурські чапали. Бренд визнали у культурній апропріації, що викликало жваве обговорення в Індії та змусило Prada офіційно вибачитися і підтвердити походження натхнення.
Як повідомляє CNN, нову модель сандалій Prada показали на чоловічому модному показі в Мілані. Взуття, виконане з коричневої шкіри з декоративними кільцями для пальців і складною ручною строчкою, нагадало багатьом індійцям класичні колхапурські чапали – сандалі, які виготовляють вручну ще з XIII століття. Спершу бренд не прокоментував подібність і не вказав джерело натхнення, що спровокувало хвилю критики в соцмережах і звинувачення в ігноруванні спадщини індійських ремісників.
Дискусія довкола можливого "запозичення" тривала кілька днів. Як пише The Guardian, Prada представила модель як "шкіряні плоскі сандалі", не згадавши індійське коріння. У відповідь на зростаючий резонанс компанія врешті направила офіційного листа до індійської галузевої організації, у якому підтвердила: сандалі з колекції весна-літо 2026 року справді були натхнені традиційним індійським взуттям.
Ціна питання: $12 проти $800
Ці сандалі, відомі своєю довговічністю, коштують в Індії близько 12 доларів, тоді як сандалі Prada продаються за ціною понад 800 доларів. Індійські ремісники "програють, тоді як світові бренди наживаються на нашій культурі", – передає The Guardian слова голови індійського конгломерату RPG Group Харша Гоенка.
У коментарі для CNN представники бренду заявили, що Prada "завжди поважає майстерність, історію та дизайнерські традиції". Також зазначалося, що компанія вже провела зустрічі з індійськими виробниками взуття, щоб обговорити можливість майбутнього партнерства.
На думку оглядачів, така реакція Prada свідчить про небажання втратити індійського покупця – перспективного споживача товарів класу люкс. Разом із тим ситуація нагадала про хронічні проблеми, з якими стикаються глобальні модні бренди, намагаючись інтерпретувати культуру інших країн, не завжди розуміючи її контекст.
Нагадаємо, раніше Фокус писав що:
- У квітні цього року Prada придбала Versace.
- Минулого року модний дім Prada презентував новий скафандр.
Крім того: британський актор Бенедикт Камбербетч став новим обличчям Prada, з'явившись на постерах, знятих Віллі Вандерперре.
