/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2Ff8bce58c7b3cad094f6ac1c8d9a494fb.jpg)
Музей America on Wheels: подорож у минуле
Історія музею America On Wheels розпочалася в 1989 році, коли міська влада Аллентауна вирішила оживити стару промзону і територію залишеного м’ясокомбінату. На їх місці планувалося створити розважальний комплекс, який би охоплював музей, пивоварню і парк із набережною для проведення культурно-масових заходів. Але, як зазвичай буває з усіма добрими починаннями, скоро казка мовиться, та не скоро діло робиться. Процес будівництва розтягнувся майже на 10 років. Кінець-кінцем 12 квітня 2008 року урочисте відкриття музею America On Wheels все-таки відбулося. У його будівництво було інвестовано $17 млн.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2Fe00d741adbc9c2ee244e7b8fba94da76.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2F328278aa25c3486af11a8266991622e3.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2F723b7c9da08600d22270097a3d14092c.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2F9842167dca70ed2da941fb7c961b90fe.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2Fa0cbcc6200ed3c7d8edacdfc9d7ff222.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2F86e5ea02f8c9c2ef0373444980e3ecc5.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2Fd2813cb7f99f187fb702c1fe18dfa1d2.jpg)
Від загальної площі 4000 кв. м трохи більше половини займають виставкові зали. Вони розділені на три великі галереї і кілька окремих експозицій. Тут розмістилися кафе, сувенірний магазин, невеликий кінозал, бібліотека і архів автомобільної компанії Mack Trucks.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2Fd259833f1c51ccfb8a299e3d9a3f2665.jpg)
Stealth Tryke від компанії Lehigh Valley Choppers оснащений 160-сильним мотором від спортбака Suzuki GSXR 1000. На розгін до першої «сотні» трициклу потрібно 3,8 с, а максимальна швидкість досягає 250 км/год.
Для дітей і дорослих пропонуються екскурсії, які знайомлять з захоплюючими сторінками історії автомобілебудування.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2F584db5e4e8bb54091a5fdcb9a014b458.jpg)
На шляху до бібліотеки на відвідувачів чекає невелика, але дуже цікава підбірка картин на автомобільну тематику.
Від джерел американського автопрому…
Частина експозиції музею присвячена піонерам американського автомобілебудування. Однією з перлин колекції є автомобіль (точніше, те, що від нього залишилося), побудований німецьким інженером Генрі Надігом в Аллентауні в 1891 році.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2Fd7cbed8e414c9a0f4fb7fce290c15ff6.jpg)
Nadig – один із перших американських автомобілів – був створений в Аллентауні в 1891 році німецьким інженером Генрі Надігом. Спочатку він мав 1-циліндровий мотор, який пізніше замінили 2-циліндровим.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2F9f5aa55f5ee01b743b260126f7a853a5.jpg)
Один із найпопулярніших автомобілів на паровій тязі – Stanley Model R 1909 року. Компанія Stanley Motor Carriage Company випускала паровики з 1902 по 1924 рік.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2Fa8c2e478e17dc77ac631b874cc244668.jpg)
Американський Brockway Motor Wagon 1910 року оснащувався 3-циліндровим 2-тактним бензиновим мотором потужністю 16 к.с. Випустивши невелику кількість таких баггі, компанія перейшла на виробництво вантажівок і автобусів. А в середині 50-х вона увійшла до складу Mack Trucks.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2Fddcd80ea358982a38f64b3d934a921d8.jpg)
Оригінальний пятиколісний Briggs&Stratton Flyer 1920 року оснащений мотор-колесом потужністю 2 кінські сили. Машина призначалася для дітей і коштувала $125.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2F9f4d2e1a6052d1b9a4561a133534a4d3.jpg)
Електромобіль Electrobat IV був виготовлений у 1895 році інженером Генрі Моррісом та хіміком Педро Салом у Філадельфії, штат Пенсильванія. У 1896 році вони заснували Morris&Salom Electric Carriage and Wagon Company – першу в США компанію з виробництва електромобілів. Запас ходу сягав 35-40 км.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2F40702532519eb4ba8579f881afcae021.jpg)
Detroit Electric 1922 року – один із найбільш масових електромобілів першої половини ХХ століття. Серед покупців були: Томас Едісон, Джон Рокфеллер, дружина Генрі Форда Клара. Запас ходу досягав близько 130 км.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2Ff3ba79785c3cf3bdb894aab35c88b30a.jpg)
Нафтова криза 70-х дала життя багатьом оригінальним авто. Цей електричний CityCar складала компанія Sebring-Vanguard в 1974-1976 роках. Запас ходу досягав 80 км, а швидкість не перевищувала 45 км/год. Загалом виготовили 2600 електрокарів.
Відновлення та реставрація
Окрема зала присвячена питанням реставрації техніки. Тут можна прослухати аудіозапис, що розповідає про процеси відновлення до життя автомобілів і мотоциклів. Як приклад якісної неушкодженості машини представлений 4-дверний американський седан Graham Model 68 1934 року. А от який вигляд може мати автомобіль, що пройшов повний комплекс реставраційних робіт добре видно на прикладі британського післявоєнного седана Armstrong Siddely Star Sapphire 1960 року.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2Fc228a6d8faf916e22ec1d5b4b9762d1c.jpg)
Graham Model 68 1934 року.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2F84a544f7adc9e2e9c2067e3b03304448.jpg)
Не всі автомобілі потрапляють до реставраторів у комплектному стані. Частина може не мати силового агрегата і низки кузовних деталей.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2F06e1ec43c6c8e752812661e6c6ab8d7a.jpg)
Реставраційний зал дає змогу оцінити масштаб роботи, яку необхідно виконати, щоб повернути автомобіль до життя.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2Fd4a45c55ab72825acf71afd4a773ff01.jpg)
Armstrong Siddely Star Sapphire 1960 року.
A Century of Performance, Cars of the 20th Century
Крім постійних експозицій у музеї періодично проводяться тематичні виставки. Наприклад, цікава експозиція спорткарів різних періодів часу під назвою A Century of Performance, Cars of the 20th Century.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2Fb1934a244c44a049b883a7eb864ac743.jpg)
Mercer Speedster 1909 року є найстарішим збереженим екземпляром цього американського бренда. Його оснащено 4-циліндровим 30-сильним двигуном і 3-ступінчастою трансмісією.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2Ff85de8090dfdfdc6339c5ee128116547.jpg)
National «40» Speed Car 1912 року заводської команди компанії National з Індіанаполіса. Автомобіль оснащений 4-циліндровим 90-сильним двигуном об’ємом 8,2 літра.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2F3edcbbe39acbe1649c34ddf405815e31.jpg)
Rolls-Royce Silver Ghost 1922 року був виготовлений американською філією Rolls-Royce в Спрінгфілді. Кузов Piccadilly roadster створений ательє Merrimac.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2Fb13cbd3162dd1a6fd3941c173175fd75.jpg)
Pierce Arrow V12 Convertible Sedan 1932 року – єдиний 12-циліндровий екземпляр з таким кузовом, що зберігся до наших днів.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2F55956f2c99289841371479415162590b.jpg)
Перший американський спорткар Chevrolet Corvette 1954 року. Автомобіль відрізнявся легким і елегантним кузовом з фібергласа. У рух автомобіль приводив 155-сильний 6-циліндровий мотор, який працював у парі з 2-ступінчастим «автоматом» Powerglide.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2Feb2f117b35610af62be12d4717efbd35.jpg)
Цей Ford Thunderbird був виготовлений 30 листопада 1955 року і оснащений усіма опціями, які пропонувалися для моделі. Під капотом «Буревісника» розташований 225-сильний V8, який працює в парі з автоматичною трансмісією Ford-O-Matic.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2F29978897718857540db5f1a514cd0588.jpg)
В арсеналі цього Shelby Mustang GT 500 1968 року 360-сильний V8 Police Interceptor і автоматична КП. Загалом було виготовлено 127 екземплярів моделі в цій комплектації і кольорі.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2F78c1bd46d77a0c01f1ee8f323a48878b.jpg)
Chevrolet Camaro Z28 1972 року оснащувався 255-сильним V8 і 4-ступінчастим «автоматом». Загалом у 1972 році було виготовлено 2575 екземплярів Z28.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2Faec317a4d8e7a0b98135009f20f23409.jpg)
В 1987 році компанія Buick випустила лише 500 екземплярів моделі GNX, присвяченій американській гоночній серії NASCAR Grand National. Від звичайної моделі Regal версія GNX відрізнялася 300-сильним турбованим 3,8-літровим V6, спортивними налаштуваннями, ексклюзивним забарвленням і розширеною комплектацією.
Вантажівки Mack у коллекції America On Wheels
Частина експозиції музею представлена продукцією відомого американського виробника вантажівок Mack Trucks. Автомобілі переїхали сюди з розташованого тут же в Аллентауні заводського музею компанії.
Крім вантажівок в масштабі 1:1 асортимент продукції відомого американського автовиробника можна вивчати в мініатюрі.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2F439f6b14869c506b6451860eedbdffe4.jpg)
Mack AB 1927 року зі спеціальним самоскидним кузовом використовувався на одній з ферм для перевезення добрив. З 1914 по 1936 рік було виготовлено 51 613 вантажівок серії АВ.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2Fa6c3d2bf8b2b108a2fd6f677f7b32d98.jpg)
Цей самоскид Mack AC вантажопідйомністю 5 тонн було виготовлено в 1923 році. Він оснащувався 4-циліндровим 74-сильним бензиновим двигуном і 4-ступінчастою коробкою передач. Загалом із 1916 до 1938 рік було виготовлено 40299 автомобілів цієї моделі.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2Ff1ccff514ae1e07e37a1e093732766a0.jpg)
Цей Mack AC 1918 року спочатку призначався для відправки до Європи. У 1923 році придбав машину пожежний департамент міста Балтімора, на службі якого вона перебувала до 1958 року.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2F7ef70dc1fcd6833c1b2a46804875218f.jpg)
Mack B752LS випускався з 1955 по 1966 рік. За цей час було побудовано 476 екземплярів. Автомобіль оснащувався 205-сильним дизельним двигуном.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2F29ceafe7f98dd7bd9e9b7140b905024a.jpg)
Mack Model B став однією з ікон бренду. Автомобіль випускався з 1953 до 1966 року. За цей час виготовили 126745 вантажівок. З них 47459 екземплярів припадають на представлену тут модифікацію В61. Цей сідловий тягач Mack B61 1961 року оснащений 170-сильним дизелем Thermodyne. 23 роки він трудився на вугільному кар’єрі.
Меценат і колекціонер
Активну участь у фінансуванні музею America On Wheels бере італійський мільярдер та великий шанувальник класичних автомобілів Нікола Булгарі. Віце-президент Bvlgari є власником понад 200 антикварних машин. Крым того, він відкрив в Аллентауні власний великий комплекс із реставраційними майстернями та залами для зберігання своєї великої колекції.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2F22435470b5cf273b52c3a484ff36655e.jpg)
Buick Century Special Convertible Coupe 1938 року по праву вважається одним із найбільш стильних кабріолетів марки Buick.

