/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2F519695a4360728ebe4f8ae4e47c543c3.jpg)
Супершвидка зарядка. Нові аноди батарей витримують понад 2500 циклів без втрати потужності
Дослідники з Берліна створили інноваційні аноди для літій- та натрій-іонних батарей, які забезпечують стабільну роботу після 2500 циклів зарядки. Це прорив для електромобілів і накопичувачів енергії.
Команда науковців з Берлінського університету імені Гумбольдта розробила аноди для літій- і натрій-іонних батарей, що здатні витримувати понад 2500 циклів зарядки без значної втрати ефективності. Відкриття прокладає шлях до створення безпечніших і довговічніших джерел живлення для електромобілів та стаціонарних енергосистем.
Традиційні акумулятори базуються на впорядкованих кристалічних структурах, які забезпечують передбачувану іонну провідність, але водночас обмежують швидкість зарядки. У новому дослідженні, опублікованому в Nature Communications і Advanced Materials, вчені показали, що контрольований «безлад» у структурі матеріалів може суттєво покращити їхню продуктивність.
«Ми навмисно порушили атомний порядок і відкрили нові механізми зберігання енергії», — зазначила доктор Патрісія Руссо. Для літій-іонних батарей дослідники створили надстійкий матеріал з оксидів ніобію і вольфраму, який зберігає продуктивність навіть після 1000 циклів.
Для натрій-іонних батарей — більш екологічної альтернативи — було використано аморфний ніобат заліза. Матеріал зазнає суттєвих змін при першій зарядці, однак зберігає критичні елементи структури, що забезпечує високу ємність і стабільність протягом 2600 циклів.
Дослідники відзначають, що поєднання неупорядкованих літієвих та натрієвих анодів відкриває нові перспективи для розробки батарей надшвидкої зарядки, зокрема для електромобілів та систем зберігання енергії з відновлюваних джерел.

