Супершвидка зарядка. Нові аноди батарей витримують понад 2500 циклів без втрати потужності
Супершвидка зарядка. Нові аноди батарей витримують понад 2500 циклів без втрати потужності

Супершвидка зарядка. Нові аноди батарей витримують понад 2500 циклів без втрати потужності

Дослідники з Берліна створили інноваційні аноди для літій- та натрій-іонних батарей, які забезпечують стабільну роботу після 2500 циклів зарядки. Це прорив для електромобілів і накопичувачів енергії.

Команда науковців з Берлінського університету імені Гумбольдта розробила аноди для літій- і натрій-іонних батарей, що здатні витримувати понад 2500 циклів зарядки без значної втрати ефективності. Відкриття прокладає шлях до створення безпечніших і довговічніших джерел живлення для електромобілів та стаціонарних енергосистем.

Традиційні акумулятори базуються на впорядкованих кристалічних структурах, які забезпечують передбачувану іонну провідність, але водночас обмежують швидкість зарядки. У новому дослідженні, опублікованому в Nature Communications і Advanced Materials, вчені показали, що контрольований «безлад» у структурі матеріалів може суттєво покращити їхню продуктивність.

«Ми навмисно порушили атомний порядок і відкрили нові механізми зберігання енергії», — зазначила доктор Патрісія Руссо. Для літій-іонних батарей дослідники створили надстійкий матеріал з оксидів ніобію і вольфраму, який зберігає продуктивність навіть після 1000 циклів.

Для натрій-іонних батарей — більш екологічної альтернативи — було використано аморфний ніобат заліза. Матеріал зазнає суттєвих змін при першій зарядці, однак зберігає критичні елементи структури, що забезпечує високу ємність і стабільність протягом 2600 циклів.

Дослідники відзначають, що поєднання неупорядкованих літієвих та натрієвих анодів відкриває нові перспективи для розробки батарей надшвидкої зарядки, зокрема для електромобілів та систем зберігання енергії з відновлюваних джерел.

Джерело матеріала
loader
loader