Розкриті технічні характеристики американського багатоцільового гелікоптера UH-72A Lakota
Розкриті технічні характеристики американського багатоцільового гелікоптера UH-72A Lakota

Розкриті технічні характеристики американського багатоцільового гелікоптера UH-72A Lakota

Армія США розкритикувала легкі багатоцільові гелікоптери UH-72A Lakota, які з 2020 року використовуються як основні навчально-тренувальні машини. Як зазначають у командуванні, надмірна автоматизація цих вертольотів робить їх непридатними для навчання базових навичок пілотування, інформує Defence Express.

За словами заступника начальника штабу генерала Джеймса Мінгуса, UH-72A «фактично літає сам», що не дозволяє відпрацьовувати ключові елементи підготовки, зокрема аварійну посадку шляхом авторотації. Саме з експлуатацією Lakota у США також пов’язують збільшення кількості авіакатастроф за участю вертольотів.

UH-72A Lakota — це легкий багатоцільовий гелікоптер армії США, створений на основі цивільної моделі Eurocopter EC145. Він призначений передусім для навчальних завдань, медичної евакуації, патрулювання та підтримки внутрішніх операцій, де не потрібне важке озброєння чи спеціалізоване обладнання.

Гелікоптер оснащений двома двигунами, здатен розвивати швидкість понад 250 км/год і має дальність польоту до 600 км. Його вантажопідйомність дозволяє перевозити до дев’яти осіб або спеціалізоване обладнання, а сучасна авіоніка спрощує роботу екіпажу в різних умовах. Попри відсутність ударного озброєння, UH-72A Lakota виконує важливу роль у забезпеченні тилової підтримки та внутрішньої безпеки, залишаючись невід'ємним елементом вертолітного парку армії США.

Окремим аргументом проти використання UH-72A як навчальної машини є його вартість. Один вертоліт коштує понад $ 5 млн, а година польоту — близько $ 2100. Для порівняння, аналоги у цьому класі обходяться на кілька мільйонів дешевше, а їхня льотна година коштує приблизно $ 1000.

Водночас виробник, компанія Airbus, не погоджується з такою критикою. Там наголошують, що високий рівень автоматизації не є недоліком, адже гелікоптер має п’ять режимів керування, між якими можна перемикатися залежно від потреб навчання.

Попри аргументи Airbus, дискусія у США триває: одні експерти вважають Lakota надто складним та дорогим для підготовки курсантів, інші — навпаки, що він відповідає сучасним вимогам і може забезпечити багаторівневий тренувальний процес.

Джерело матеріала
loader