/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2Fadc5977a769da0748a5a5c6cdd84c38a.jpg)
Літаки F-16 виявилися дорожчими за винищувачі 5 покоління, - аналітики
Американські літаки F-16 виявилися дорожчими за F-35 - "представників" сімейства малопомітних багатофункціональних винищувачів "п'ятого покоління". Як пише Defence Express, Агентство військового співробітництва Міноборони США (DSCA) оприлюднило дозвіл на продаж Перу винищувачів F-16 Block 70. Вартість становить 3,42 млрд доларів, що означає близько 285 млн доларів за літак.
"Гранична ціна на американські винищувачі, яка закріплена у дозволі від Агенції військового співробітництва міноборони США, складає 3,42 млрд доларів за 12 винищувачів (10 в одномісній, 2 у двомісній версії). І це з формальним набором озброєння у вигляді 12 ракет AIM-120C-8 та 12 AIM-9X, а також лише двома наборами запасних частин - два запасні двигуни, радара, бортових комп'ютерів тощо", - пише видання.
Як зазначають аналітики, ціна виявилася навіть вищою, ніж у пропозиції для Філіппін, які навесні отримали розрахунок у 279 млн доларів за аналогічні F-16. Таким чином, американські літаки четвертого покоління вартують дорожче, ніж F-35. Для порівняння: у межах останньої угоди з Грецією США дозволили продаж 40 F-35 на 8,6 млрд доларів, що становить 215 млн за одиницю.
Аналітики зазначають, що за таких умов Перу, ймовірно, зробить вибір на користь європейських літаків. Шведський Gripen E/F обходиться приблизно у 138 млн доларів за одиницю (за контрактом із Таїландом), а французький Rafale - у 225 млн євро (за останньою угодою з Сербією).
На рішення Перу може вплинути також локалізоване виробництво Gripen у Бразилії. Водночас США зберігають важелі тиску, адже саме американські General Electric постачають двигуни F414 для шведських винищувачів. Теоретично Вашингтон може гальмувати їхній експорт, як це було з індійськими літаками Tejas.
"У США залишається козир у рукаві - постачання двигунів F414 від General Electric для Gripen. І на практиці їх постачання навіть можливо не блокувати за правилами ITAR (International Traffic in Arms Regulations). Достатньо просто гальмувати їх відправлення, як для індійських Tejas. Окрім того, у США все одно прийдеться закуповувати озброєння для Gripen", - констатують аналітики.
Вони зазначають, що французькі Rafale залишаються найбільш незалежним від США варіантом, однак попит на ці винищувачі вже сформував чергу на поставку, яка сягає дев’яти років.

