23 вересня в галереї «Хлібня» Національного заповідника «Софія Київська» відкрилася виставка «Адаптація. Скульптура Ігоря Романовського і «метаграфія» Володимира Харченка». Проєкт об’єднав роботи двох митців, які представляють різні художні медіуми — класичну бронзову скульптуру та цифрові образи. Фотокореспондент ZN.UA Василь Артюшенко відвідав відкриття.
За задумом організаторів, експозиція демонструє діалог між матеріальним і віртуальним простором.
«Це зустріч матеріального і цифрового, на якій сила і крихкість, форма і колір відображають шлях людини від травми до відновлення, від темряви до світла. Це розмова про те, як ми вчимося жити в умовах невизначеності та знаходити опору навіть у найважчі часи. «Адаптація» — це дискус про присутність й відсутність, про вагу і невагомість, про плоть і її світлове відбиття. Бронзові скульптури Ігоря Романовського сприймаються як застиглі ноти, а роботи Володимира Харченка, створені в авторській техніці «метаграфія», — наче їхні луни у віртуальному просторі», — зазначають у Національному заповіднику «Софія Київська».
У центрі експозиції — бронзові роботи Ігоря Романовського, створені у власному стилі ROMART, який він розробив після початку своєї творчої діяльності у 1990-х роках. Саме тоді митець уперше привернув увагу мистецької спільноти, перетворивши утилізовану грамплатівку на мистецький об’єкт «Пластомодель». Відтоді художник працює в галузі скульптури та дизайну, поєднуючи експеримент і класичну техніку.
Паралельно з цим у виставковому просторі представлено роботи Володимира Харченка, київського художника, поета й письменника. Він понад тридцять років працює з цифровими технологіями та розвиває власну техніку «метаграфії» — цифрової обробки фотографій із філософським підходом.
У «Хлібні» відвідувачі можуть побачити, як скульптура і цифрове мистецтво поєднуються в одному просторі та створюють спільну візуальну мову. Організатори наголошують, що виставка є спробою відобразити сучасний стан мистецтва, у якому класичні форми співіснують з інноваційними технологіями.