Згідно з новою угодою, вантажна авіакомпанія Росії «Волга-Днепр» передасть останніх 8 літаків Boeing найбільшому російському авіаперевізнику «Аерофлот». Їх розбиратимуть, щоб використовувати деталі для ремонту та підтримки наявних літаків авіапарку. Про це повідомляє Служба зовнішньої розвідки України.
За даними розвідки, шість літаків Boeing 737-800BCF та два Boeing 747-400 передадуть у фінансовий лізинг дочірнім компаніям «Аерофлоту» — «Победа» та «Россия». Орієнтовна вартість угоди становить близько 130 млн доларів США. Фінансування здійснюватиметься за рахунок коштів Фонду національного добробуту Росії.
На початок 2022 року в Росії експлуатували близько 1 500–1 800 цивільних літаків західного виробництва. Через міжнародні санкції авіакомпанії втратили доступ до нових літаків і запчастин. Частину літаків доводилося залишати на землі, купувати деталі через неофіційні канали або розбирати справні літаки на запчастини.
Контракт між авіакомпаніями «Волга-Днепр» і «Аерофлот» — це перший випадок, коли пасажирська авіакомпанія отримує вантажні літаки лише для розбору. Як повідомляє розвідка, це прискорить скорочення авіапарку та підвищить вартість перевезень. До 2026 року флот Росії може зменшитися більш ніж удвічі.
Нагадаємо, що американська корпорація Boeing скоротила виробництво пасажирських літаків 787 Dreamliner через дефіцит деталей, які раніше виготовляли в Росії. Йшлося про теплообмінники, що до війни виробляли на російському заводі в рамках спільного підприємства АТ «ХС-Наука» та RTX Collins Aerospace. Після початку повномасштабного вторгнення виробництво перенесли до США та Великої Британії. Спочатку заводи справлялися з потребами Boeing, але після збільшення виробництва постачальники не встигали забезпечувати деталі.
У Росії все частіше фіксують випадки аварійної посадки пасажирських літаків. Наприклад, літаки Sukhoi Superjet 100 російських авіакомпаній неодноразово змушені були екстрено повертатися на аеродром через технічні несправності