/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F271%2F918eae29deef35a33802cf3324007eaa.jpg)
Фінська атака в Польщі
Національний чемпіонат Польщі з ралі після неодноразових перенесень та скасувань раундів (найбільшою втратою цього року стало скасування Rajd Polski, етапу ERC) нарешті стартував.
Сталася це довгоочікувана подія 6-8 серпня в Жешуві, де відбувся Rajd Rzeszowski.
Змагання було насправді «універсальним» – спільний раунд чемпіонатів Польщі та Словаччини, етап чемпіонату Польщі з ралі на історичних автомобілях.
Крім того, в рамках Rajd Rzeszowski відбувся також невеликий Rajd Rzeszowiak, етап чемпіонату Сілезії.
У підсумку, у всіх заліках на старт в Жешуві вийшли відразу 120 екіпажів… Одночасно польський чемпіонат оновив пару рекордів.
По-перше, найпізніший старт сезону в історії – попередній рекорд був встановлений у 1982 році, коли 4 червня стартував Rajd Krakowski.
По-друге, зафіксована одна з найбільш тривалих перерв у міжсезоння – фінальний етап 2019 року та стартовий раунд 2020 року розділили 305 днів.
Абсолютний же рекорд вцілів – 405 днів в міжсезоння 1981-1982 (політична криза та воєнний стан у Польщі в 1981 році).
Головним фаворитом однозначно вважався Гжегош Гжиб, уродженець Жешува, який вже тричі перемагав на домашніх трасах – як правило, з поляків з ним тут міг конкурувати тільки Каєтан Каєтановіч… Але в центрі уваги все ж перебував головний «гість» жешувського ралі – фін Ярі Хуттунен, який цього року отримав місце в Hyundai Poland Racing і повну програму стартів в чемпіонаті Польщі.
Цікаво, що Хуттунен у 2017 році на Rajd Rzeszowski за кермом Opel Adam R2 виграв етап чемпіонату Європи в заліках ERC3 та ERC Junior U27.
І другий візит на траси Жешува став для фіна успішним – як виявилося, на асфальті він дійсно почувається впевнено.
У підсумку Хуттунен два дні успішно боровся з Гжибом і на фінальній секції зумів подолати опір господаря траси – фіну не стали на перешкоді навіть 5 секунд штрафу за збитий конус на вуличній міні-спецділянці в Жешуві.
І негайно з’явилася інтрига – чи стане Ярі Хуттунен другим після француза Бріана Буфф’є іноземцем, який зможе здобути вищий ралійний титул у Польщі? Зараз права на помилку немає ні у кого з претендентів – адже сезон 2020 року у кращому випадку налічуватиме всього лиш чотири раунди….
MARMA Rajd Rzeszowski.
Хуттунен/Лукка (FIN, Hyundai i20 R5) 1:13.50,7.
Гжиб/Порадзіш (PL, Skoda Fabia Rally2 evo) +8,6.
Слободзян/Хундля (PL, Hyundai i20 R5) +53,7.
Кочі/Ференц (SK, Skoda Fabia Rally2 evo) +1.38,8.
Биськінєвіч/Цєсляр (PL, Hyundai i20 R5) +1.51,9.
Котарба Л./Котарба Т.
(PL, Citroen C3 R5) +2.52,8.
Чемпіонат Польщі (після першого етапу).
Хуттунен (FIN) – 34.
Гжиб (PL) – 27.
Слободзян (PL) – 22.
Чемпіонат Словаччини (після трьох раундів).
Гржиб (PL) – 85.
Кочі (SK) – 63.
Котарба (PL) – 53.
pl, Witold Ochał.
