/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F207%2F3ce38a6d338db72c9ce7de88ae52b04a.jpg)
130 років Львівському трамваю ябо як виглядає найбільше діюче Депо зсередини
Цього тижня Львівському електричному трамваю виповнюється 130 років! 31 травня 1894 року у Львові розпочав регулярний рух трамвай з Залізничного Вокзалу до “Виставки Крайової” у Стрийського парку.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F207%2Ffbae658961ef704c0894d6dfd21781cc.jpg)
Пройшло 130 років, а трамваї й надалі продовжують курсувати вулицями міста. Давайте разом з www.RDZS.org поглянемо, де і як починається та закінчується їх щоденний маршрут.
Трамвайне депо на вул. Промисловій хоч і має номер “2”, проте є на двадцять років старше за депо №1 що на вул. Городоцькій. Сьогодні саме звідси щодня на маршрути виїжджає близько 80 трамваїв!
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F207%2F98055e69068bd9f1963d63d20384e23d.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F207%2F3c51c4bf4f67141a1582ba19848d7f19.jpg)
Як колись, так і тепер кожен трамвай перед виїздом потрібно перевірити, а раз на 2000 км. провести регламентні роботи. Пробіг, який звичайні автомобілі долають за рік, трамвай накатує за один місяць.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F207%2Ff437e840d09f7155c5bd85239ce4d383.jpg)
У це важко повірити, але більшість Львівських трамваїв накатали вулицями міста поза мільйон кілометрів. І щоб наші “дідусі” гарно себе почували, їх регулярно відправляють у спеціальний “Трамвайний Профілакторій“. Саме так робітники називають своє місце праці.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F207%2F17faa8910f07bcebfd346734098c8400.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F207%2Fa339c9c11af2c83f71a67024fae0f107.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F207%2Fda93b461584f3938c86eaac0711e9cbf.jpg)
Всім ми стикалися з тим, як трамваї ламаються прямо на маршруті, блокуючи рух та збиваючи графік. Це відома проблема і з нею тут боряться. Якщо раніше таких випадків було вісімсот на рік, то зараз лише двісті.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F207%2F0ae4f164e33373d28106f57c1f936171.jpg)
Звісно що найважливішою “деталлю” в трамваї є його водій. В штаті Депо їх числиться більше двохсот. Середня зарплата 19 тис. грн. Також тут є власна травмо-школа і скоріше виходять на пенсію. Адже робота у водія важка, відповідальна та пов’язана зі стресом.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F207%2F8ef9786f0f6d3f49d5507752b4921a0f.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F207%2Fe7ba7fde7b9703bdc98a5327fa1c9617.jpg)
Є в депо і спеціально навчені люди, які, в разі ДТП, оперативно виїжджають на місце пригоди. Нам жартома розповіли, що головна їх задача це зробити винним іншу сторону. Тому краще трамваю завжди давати дорогу 🙂
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F207%2F6eb212e894f8246f8430432d7dd2c04b.jpg)
А вже потім, в депо, водій отримує свого прочухана та штрафні санкції.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F207%2Fee584f356eae9817bfc2a35650ee0c00.jpg)
Трамвайне депо №2 виникло ще за часів Австро-Угорщини. Тоді воно суттєво розвантажувало головне депо на перехресті вул. Сахарова-Вітовського.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F207%2F5fec1ccb55f4d2601dae6a8feed7958e.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F207%2F1c49e7592d342151e9dafe329e4c1179.jpg)
Від часу останнього в Депо ремонту було пройшло аж 50 років! Ось фото, яким вбитим воно було до 2021 року, коли нарешті почалася реставрація. З виділених трьох мільйонів євро вони використали лише 2.4 мільйона, чим неабияк усіх здивували 🙂
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F207%2F9087d1e767ac2164c487300b3f23041a.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F207%2Fcf62591ea6f75b1e7ee23dd25ae23e64.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F207%2F5d98731a3eed0727f08971bb9a053603.jpg)
Після інструктажу по техніці безпеки нас, нарешті, пустили всередину профілакторію. Ми із захопленням бігали поміж вагончиками, фотографуючи їх з усіх ракурсів. Ремонт всередині справді крутий, обладнання та умови праці тут стали як на європейському заводі.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F207%2Fe92cfae4b4e05bb332122bc69839cd2d.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F207%2F318845cf9e6deea824533ca4a5d40959.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F207%2Fcfbb6d869b53eed3e731a696c990642a.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F207%2F0d917ab0fea75444486ab38034b04282.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F207%2F08b2858ddbb30793a1d88218f52bce7a.jpg)
А щоб тут і надалі залишалося чисто, на в’їзді у профілакторій стоїть автоматична мийка. Вона залишає місту його благородну пилюку, пропускаючи всередину лише чистенькі трамвайчики. Цікаво, а приватні автомобілі тут теж миють? 😉
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F207%2F70569c057025a87ad0cd6b7ee1f51889.jpg)
Ось відео як миються Львівські трамваї:
Я б тут працювати не зміг, адже потрібно прокидатися аж у четвертій ранку! Водіїв сюди довозять автобусами, а трамваї, тим часом, сортують в порядку їх виїзду на маршрути.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F207%2Fde8f8fcfb8558b35af4b6fafb697658c.jpg)
Після медогляду водій отримує нумеровані квитки та сідає, згідно графіку, в свій трамвай. Останній вагон повертається «додому» аж після одинадцятої вечора.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F207%2F02bd5ba0a0813c10a8710bf01c84c593.jpg)
Відвідування трамвайного депо принесло нам масу позитиву та щирої, дитячої радості. Було б прикольно зробити сюди регулярні екскурсії, щоб кожен зміг понатискати кнопки та відчути себе водієм . Трамвайне депо №2, направду, дуже перспективне туристичне місце!
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F207%2F11e9dae463b15d9c32a99d58b7dfcdcc.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F207%2F5ef68da73d3b5a77c6d617d80d2f6dc7.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F207%2Fec6802ec01bf2bd681e9e8d7162e5fb6.jpg)
Сподобалася екскурсія? Тоді підписуйтеся на наш Телеграм канал щоб відвідати більше таких місць.
Андрій РИШТУН
Джерело www.RDZS.org
