130 років Львівському трамваю ябо як виглядає найбільше діюче Депо зсередини
130 років Львівському трамваю ябо як виглядає найбільше діюче Депо зсередини

130 років Львівському трамваю ябо як виглядає найбільше діюче Депо зсередини

Цього тижня Львівському електричному трамваю виповнюється 130 років! 31 травня 1894 року у Львові розпочав регулярний рух трамвай з Залізничного Вокзалу до “Виставки Крайової” у Стрийського парку.

Трамвайні вагони на розі вул. Св. Софії (Івана Франка) та Рацлавицької (Уласа Самчука). 1894 р.
Трамвайні вагони на розі вул. Св. Софії (Івана Франка) та Рацлавицької (Уласа Самчука). 1894 р.

Пройшло 130 років, а трамваї й надалі продовжують курсувати вулицями міста. Давайте разом з www.RDZS.org поглянемо, де і як починається та закінчується їх щоденний маршрут.

Найбільше діюче трамвайне депо Львова

Трамвайне депо на вул. Промисловій хоч і має номер “2”, проте є на двадцять років старше за депо №1 що на вул. Городоцькій. Сьогодні саме звідси щодня на маршрути виїжджає близько 80 трамваїв!

При в'їзді в депо колись стояла симпатична вежа сторожа
Трамвайне депо на вул. Промисловій і його оригінальна вартова башта при в’їзді
Трамвайне депо №2 після ремонту
Те саме депо, той же в’їзд, але вже сучасне фото

Як колись, так і тепер кожен трамвай перед виїздом потрібно перевірити, а раз на 2000 км. провести регламентні роботи. Пробіг, який звичайні автомобілі долають за рік, трамвай накатує за один місяць.

Депо колись і тепер, з різницею в сто років
Той самий цех колись і тепер, різниця ~100 років

У це важко повірити, але більшість Львівських трамваїв накатали вулицями міста поза мільйон кілометрів. І щоб наші “дідусі” гарно себе почували, їх регулярно відправляють у спеціальний “Трамвайний Профілакторій“. Саме так робітники називають своє місце праці.

Всередині оновленого трамвайного депо №2
“Дідусі” на відпочинку в трамвайному профілакторії
Перон трамвайного профілакторію
Піднятий перон трамвайного профілакторію
Збоку від перону є "яма" де оглядають трамвай знизу
Біля перону є “яма” щоб зручно оглядати трамвай знизу

Всім ми стикалися з тим, як трамваї ламаються прямо на маршруті, блокуючи рух та збиваючи графік. Це відома проблема і з нею тут боряться. Якщо раніше таких випадків було вісімсот на рік, то зараз лише двісті.

Трамвай поламався та заблокував рух
Трамвай поламався та заблокував рух – ілюстративне фото з інтернету
В трамвайному профілакторії стараються виявити та замінити “змучені” деталі ще до того, як вони зламаються на маршруті

Звісно що найважливішою “деталлю” в трамваї є його водій. В штаті Депо їх числиться більше двохсот. Середня зарплата 19 тис. грн. Також тут є власна травмо-школа і скоріше виходять на пенсію. Адже робота у водія важка, відповідальна та пов’язана зі стресом.

Перед кожним виїздом на маршрут водій повинен оглянути трамвай та розписатися, що з ним все гаразд
Перед кожним виїздом на маршрут водій оглядає трамвай та розписується, що з ним все гаразд
Улюблена табличка всіх водіїв - "в Депо!" :)
“В ДЕПО” – улюблена табличка водіїв та найбільше розчарування для пасажирів

Є в депо і спеціально навчені люди, які, в разі ДТП, оперативно виїжджають на місце пригоди. Нам жартома розповіли, що головна їх задача це зробити винним іншу сторону. Тому краще трамваю завжди давати дорогу 🙂

ДТП з трамваєм у Львові. Фото Варта-1
ДТП з трамваєм у Львові. Фото Варта-1

А вже потім, в депо, водій отримує свого прочухана та штрафні санкції.

У трамвая є три типи гальм: механічні, двигуном та електромагніти. Останні можуть утримати трамвай на колії, навіть якщо його перевернути догори ногами
У трамвая є три системи гальм: двигуном, механічні та електромагніти (на фото). Останні можуть утримати трамвай на колії, навіть якщо його перевернути догори ногами. Тому причиною ДТП, найчастіше, є людський фактор а не технічний стан

Трамвайне депо №2 виникло ще за часів Австро-Угорщини. Тоді воно суттєво розвантажувало головне депо на перехресті вул. Сахарова-Вітовського.

В'їзд в трамвайне депо №2
Після реконструкції 2021 року трамвайне депо №2 стало основним у Львові
В конференц-залі Депо. Наступного року Львівському трамваю буде 130 років!
В конференц-залі Депо. Цього року Львівському трамваю виповнилося аж 130 років!
На подвір’ї трамвайного депо №2 рогаті чекають своєї черги виїзду на маршрут
Лише тут можна поблукати справжнім трамвайним лабіринтом 🙂

Від часу останнього в Депо ремонту було пройшло аж 50 років! Ось фото, яким вбитим воно було до 2021 року, коли нарешті почалася реставрація. З виділених трьох мільйонів євро вони використали лише 2.4 мільйона, чим неабияк усіх здивували 🙂

Трамвайне депо №2 по вул. Промислова 20 до ремонту
Трамвайне депо №2 по вул. Промислова 20 до ремонту
Трамвайне Депо №2 до та після ремонту
Трамвайне депо №2 до та після ремонту
Всередині оновленого трамвайного профілакторію
Автор статті всередині оновленого трамвайного профілакторію

Після інструктажу по техніці безпеки нас, нарешті, пустили всередину профілакторію. Ми із захопленням бігали поміж вагончиками, фотографуючи їх з усіх ракурсів. Ремонт всередині справді крутий, обладнання та умови праці тут стали як на європейському заводі.

Це головний в'їзд трамваїв: з вулиці через автомийку у профілакторій
Це головний в’їзд трамваїв – з вулиці, через автомийку, у профілакторій
Трамвай заїхав. Тут є піднята колія щоб оглядати ходову та двигун
Те ж місце, але трамвай вже заїхав. Піднята колія дозволяє зручно оглядати ходову та двигун
Спеціальний майданчик для зручного доступу на дах трамвая
Спеціальний майданчик для доступу на дах трамвая
З цього майданчика доступаються до даху та пантографа
З цього високого майданчика робітники обслуговують пантограф і дах
Вид з цього майданчика та трамвайний профілакторій і підняті колії
Вид зверху на перон профілакторію. Всі трамваї зараз стоять на піднятих коліях

А щоб тут і надалі залишалося чисто, на в’їзді у профілакторій стоїть автоматична мийка. Вона залишає місту його благородну пилюку, пропускаючи всередину лише чистенькі трамвайчики. Цікаво, а приватні автомобілі тут теж миють? 😉

Автоматична мийка на в'їзді в трамвайне депо
Автоматична мийка на в’їзді в трамвайний профілакторій

Ось відео як миються Львівські трамваї:

Я б тут працювати не зміг, адже потрібно прокидатися аж у четвертій ранку! Водіїв сюди довозять автобусами, а трамваї, тим часом, сортують в порядку їх виїзду на маршрути.

Посортовані трамваї у Львівському Депо №2
Посортовані трамваї у Львівському Депо №2
Сьогодні субота, на маршрутах потрібно менше трамваїв. Тому ці відпочивають вдома

Після медогляду водій отримує нумеровані квитки та сідає, згідно графіку, в свій трамвай. Останній вагон повертається «додому» аж після одинадцятої вечора.

Трамвай на вулицях міста Львова
Трамвай на маршруті

Відвідування трамвайного депо принесло нам масу позитиву та щирої, дитячої радості. Було б прикольно зробити сюди регулярні екскурсії, щоб кожен зміг понатискати кнопки та відчути себе водієм . Трамвайне депо №2, направду, дуже перспективне туристичне місце!

Мама казала: "Не лізь трамваю під колеса!"
А мама казала: “Не лізь трамваю під колеса!”
Відчув себе зацепером
Відчув себе зацепером 🙂
Трамвайний лабіринт – гарне місце для фотосесії по-Львівськи. (с)Алекс
Мені тут дуже сподобалося. А вам?
Одною ногою в минулому, іншою – в майбутньому!

Сподобалася екскурсія? Тоді підписуйтеся на наш Телеграм канал щоб відвідати більше таких місць.

Андрій РИШТУН
Джерело www.RDZS.org

Источник материала
loader