Першого грудня 2024 року, після кількох відтермінувань, відкрили рух Подільським мостовим переходом, але на ньому не було передбачено ні пішохідної, ні велоінфраструктури.
Про ці недоліки зазначає Громадська організація U-Cycle. Та це далеко не всі проблеми, з якими стикаються містяни, користуючись мостом.
Попри обіцянки міської влади завершити будівництво ще у 2020 році, міст, який з’єднує Поділ і Рибальський півострів на правому березі з Райдужним масивом на лівому, було відкрито лише на початку грудня 2024 року. Прискорити будівництво вдалося завдяки змінам в оригінальному проєкті: замість естакади над кільцевою електричкою компанія Autostrada збудувала тунель.
Хоча рух Подільським мостом відкритий, на ньому проігноровані потреби кількох груп учасників руху: рух пішоходів на мосту буде заборонений, а про окрему велосипедну інфраструктуру поки що не йдеться. Це попри те, що за затвердженою Київрадою велоконцепцією, міст є частиною веломаршруту першої (найвищої) категорії.
Для роз’яснення цього питання представники Ради U-Cycle Владислав Панченко та Наталія Волик з Доступно.UA зустрілися 29 листопада з Леонідом Кушніром, заступником директора з проєктування КП «Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд м. Києва».
Він пояснив, що наразі на мосту заборонений рух пішоходів з ритань безпеки, але велоінфраструктура з’явиться з часом. Зокрема, в тунелі від трамвайного кільця до Русанівських садів вже є велопішохідна зона шириною до двох метрів.
Та це не єдина проблема. Пасажирам, які користуються мостом, доведеться стикнутися з тим, що його будуть перекривати під час повітряних тривог, а отже автомобілістам треба буде або повертатися на Райдужний масив, або поїхати вулицею Центральною Садовою до Микільської Слобідки. Гірше буде пасажирам громадського транспорту, оскільки вони можуть опинитися у пастці на Русанівських Садах, де є лише приватний сектор і відповідно нема укриттів.
Загалом зараз з мостом ситуація наступна:
- Зараз немає доступу на міст з вулиці Верхній Вал. Буде працювати лише з’їзд з вул. Набережно-Хрещатицької. З’їзд на вул. Нижній Вал планують добудувати найближчим часом — він буде розташований на існуючій проїзній частині з Подолу.
- Зупинка автобусного маршруту №111 «На вимогу», що знаходиться перед в’їздом на міст з Подолу, буде доступна тільки з вулиці Спаської. Перехід з вулиці Нижній Вал не передбачено.
- Основна частина мосту буде мати по дві смуги в кожному напрямку шириною 3.75 метра, без окремих смуг для громадського транспорту. Рух буде організований по північній частині мосту.
- Недобудовані заїзди на Русанівські сади будуть перекриті водоналивними блоками. Смуги тут будуть шириною три метри й 30 сантиметрів. Заїзд з вулиці Дамбової буде призначений лише для технічного транспорту.
- Ділянка від Центральної Садової до основної частини мосту буде мати по одній смузі в кожному напрямку шириною 3,75 м, з можливістю звуження до трьох метрів згідно з ДБН.
- Зупинки перед вулицею Центральна Садова будуть в «кишенях», з павільйонами галерейного типу.
- На ділянці від тунелю до Центральної Садової тротуар буде лише з північного боку, шириною півтора метра, рівно з проїзною частиною. Смуги для авто на цій ділянці будуть по чотири метри.
- Перед тунелем, біля станції «Райдужний», будуть дві автобусні зупинки з пішохідним переходом між ними. Планується побудова ліфта для станції в майбутньому.
- Між трамвайними коліями встановлені помаранчеві делініатори для заборони розвороту авто через колії. Проїзна частина не відокремлена від колій, що порушує ДБН. Велосипедна інфраструктура замінена технічним тротуаром з поганим покриттям.
- На перехресті з вулицею Вершигори після зауважень було понижено бордюри.
- Ділянка від проспекту Шухевича до цього перехрестя не була відремонтована, оскільки знаходиться на утриманні ШЕУ, і потребує ремонту та поновлення розмітки.
Також нагадуємо, що розробка проєкту з реставрації непрацездатного мосту Метро почнеться не раніше 2026 року.
- #Громадський транспорт
- #Київ
- #Подільский міст
- #Транспорт
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті