/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F68d57852cb10dc7bd607e54ed913b205.jpg)
Закинуті залізничні шляхи в Іспанії перетворили на мережу веломаршрутів
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F68d57852cb10dc7bd607e54ed913b205.jpg)
Понад 3,4 тисячі закинутих залізничних шляхів в Іспанії перетворено на мережу пішохідних і велосипедних доріжок.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2Fa4fd9f92336bd8af38810f2339354740.jpg)
Ініціативу Vías Verdes — «Зелені шляхи» — розпочали втілювати у 1993 році. На той час в Іспанії налічувалося понад 7,6 тисяч закинутих залізничних шляхів, які не було сенсу відновлювати з різних причин. їх вирішили використати іншим чином, аби зберегти культурну спадщину.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2Feb3b19e784c9cf93b08c436e110e76c4.jpg)
За тридцять років облаштували понад 140 маршрутів у всіх країнах королівства.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F1429b593cd64f55e91a527fba63fc5ea.jpg)
На цих шляхах також реставрували 125 закинутих залізничних станцій. У багатьох станціях облаштовують кафе, пункти велопрокату, туристичні офіси чи невеликі музеї.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2Fdc83c63edc0162bb7102ad09ec3c2417.jpg)
Завдяки широким радіусам поворотів і низьким ухилам такі маршрути доступні для більшості людей, незалежно від віку, фізичної підготовки та наявності інвалідності.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2Fe682ed8e9c246ab548665c5f76c715b3.jpg)
На шляхах трапляються залишки залізничної інфраструктури — тунелі, мости і віадуки, а також оливкові гаї, виноградники, лавандові поля.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F038048f23b01dc93eaba58fe40980073.jpg)
Відрізки маршрутів перебувають на балансі місцевих муніципалітетів, тож вони можуть перебувати в дуже різному стані.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F8a5d871dcbc0a1cb6bdc994fd4cdec1f.jpg)
Одним із найкращих маршрутів мандрівники вважають Охос Неґрос (Ojos Negros), що починається у садах дель Туріа у Валенсії та простягається на 160 кілометрів пагорбами, низинами та мальовничими селами Каталонії.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F078307e1a6573648ab06ca940cb8f6fb.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F39a4efb342a2cc780bb6471ae57e6da3.jpg)
Мережа «зелених шляхів», зокрема, допомагає громадам, розташованим у так званих зонах «знелюдненої Іспанії» (España vaciada). Наприклад, облашування маршруту «Віа Верде де ла Сьєрра» від Севільї до Кадісу допомогло працевлаштувати 25 людей, які підтримують у належному стані реставровані залізничні станції.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F41c527a3423070fc9fb947f47cd11cf0.jpg)
Віа Верде де Жирона створила 62 робочих місця, і дохід від її функціонування оцінюють у 3,5 мільйона євро на рік.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F5548a3067fd4b209cd23626de9ac25a9.jpg)
Інвестиції в початкову модернізацію інфраструктури для створення мережі «зелених шляхів» склали 275 мільйонів євро, згідно з даними сайту програми.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2Fc93b5ef34461ce0a2e43e5dd3494331d.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F9fad72facf93506785b4661f7aff41fb.jpg)
- #Іспанія
- #Велоінфраструктура
- #Залізниця
- #Туризм
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті
