Понад 3,4 тисячі закинутих залізничних шляхів в Іспанії перетворено на мережу пішохідних і велосипедних доріжок.
Ініціативу Vías Verdes — «Зелені шляхи» — розпочали втілювати у 1993 році. На той час в Іспанії налічувалося понад 7,6 тисяч закинутих залізничних шляхів, які не було сенсу відновлювати з різних причин. їх вирішили використати іншим чином, аби зберегти культурну спадщину.
За тридцять років облаштували понад 140 маршрутів у всіх країнах королівства.
На цих шляхах також реставрували 125 закинутих залізничних станцій. У багатьох станціях облаштовують кафе, пункти велопрокату, туристичні офіси чи невеликі музеї.
Завдяки широким радіусам поворотів і низьким ухилам такі маршрути доступні для більшості людей, незалежно від віку, фізичної підготовки та наявності інвалідності.
На шляхах трапляються залишки залізничної інфраструктури — тунелі, мости і віадуки, а також оливкові гаї, виноградники, лавандові поля.
Відрізки маршрутів перебувають на балансі місцевих муніципалітетів, тож вони можуть перебувати в дуже різному стані.
Одним із найкращих маршрутів мандрівники вважають Охос Неґрос (Ojos Negros), що починається у садах дель Туріа у Валенсії та простягається на 160 кілометрів пагорбами, низинами та мальовничими селами Каталонії.
Мережа «зелених шляхів», зокрема, допомагає громадам, розташованим у так званих зонах «знелюдненої Іспанії» (España vaciada). Наприклад, облашування маршруту «Віа Верде де ла Сьєрра» від Севільї до Кадісу допомогло працевлаштувати 25 людей, які підтримують у належному стані реставровані залізничні станції.
Віа Верде де Жирона створила 62 робочих місця, і дохід від її функціонування оцінюють у 3,5 мільйона євро на рік.
Інвестиції в початкову модернізацію інфраструктури для створення мережі «зелених шляхів» склали 275 мільйонів євро, згідно з даними сайту програми.
- #Іспанія
- #Велоінфраструктура
- #Залізниця
- #Туризм
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті