В Астані запрацює «легке метро» з безпілотними поїздами. Його будували 17 років
В Астані запрацює «легке метро» з безпілотними поїздами. Його будували 17 років

В Астані запрацює «легке метро» з безпілотними поїздами. Його будували 17 років

В Астані запрацює «легке метро» з безпілотними поїздами. Його будували 17 років - Фото 1

У столиці Казахстану тестують нову наземну лінію «легкого метро» (LRT) з повністю автоматичними поїздами.

Метро намагались звести 17 років, а випробування триватимуть щонайменше пів року.

Лінія LRT буде завдовжки 22,4 км із 18 станціями, вона з’єднає аеропорт Астани з новим вокзалом Нурли Жол у центрі міста.

Під час випробувань перевіряють готовність інфраструктури, системи керування та безпілотних поїздів китайської компанії CRRC.

Будівництво LRT в Астані задумали ще у 2008 році. У 2011-му навіть провели урочистий «старт», але роботи так і не почали. У 2013 році тодішній президент Нурсултан Назарбаев відмовився від проєкту через високу ціну, однак у 2015-му його знову відновили у співпраці з китайськими компаніями.

У 2017 році будівництво офіційно почалося, але йшло повільно. У 2019-му його зупинили через проблеми з грошима. Частину коштів уже витратили, а сам проєкт назвали сумнівним і «корупційним».

В Астані запрацює «легке метро» з безпілотними поїздами. Його будували 17 років - Фото 2

У 2021 році пройшли суди щодо розкрадань коштів, склали новий графік, але строки знову зірвали. та до кінця 2024 року таки збудували опори естакади, міст через Ішим, станції й почали укладати рейки.

Восени 2024 року також почалося будівництво депо біля міжнародного аеропорту, там передбачені приміщення для ремонту й обслуговування поїздів, мийка вагонів, склади, спеціальна техніка для утримання колій, а також адміністративні приміщення для навчання персоналу.

На території депо також діятиме Центр управління безпілотними поїздами. Автоматизована система дозволить контролювати запуск, рух і зупинки потягів, зменшуючи ризики через людський фактор.

Для LRT в Астані заплановані безпілотні чотиривагонні поїзди «TRITON» китайської компанії CRRC Tangshan. Вони матимуть потужність 115 кВт, зможуть розганятися до 80 км/год і вміщати до 652 пасажирів.

В Астані запрацює «легке метро» з безпілотними поїздами. Його будували 17 років - Фото 3

Усього в проєкті 18 станцій. Спершу у 2022 році планували відкрити лише вісім станцій. Але вже у 2023 році знову підтвердили початкову ідею. Реалізацію вирішили ділити на два етапи: перший комплекс з восьми станцій планують завершити у 2025 році, другий із десяти станцій реалізують до кінця 2026-го.

Проїздка від аеропорту Нурсултана Назарбаєва до вокзалу Нурли Жол займатиме приблизно 36 хвилин.

  • #Громадський транспорт
  • #Транспорт

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Джерело матеріала