/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F80684587ea76771f6c296709868c60a3.jpg)
В Астані запрацює «легке метро» з безпілотними поїздами. Його будували 17 років
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F80684587ea76771f6c296709868c60a3.jpg)
У столиці Казахстану тестують нову наземну лінію «легкого метро» (LRT) з повністю автоматичними поїздами.
Метро намагались звести 17 років, а випробування триватимуть щонайменше пів року.
Лінія LRT буде завдовжки 22,4 км із 18 станціями, вона з’єднає аеропорт Астани з новим вокзалом Нурли Жол у центрі міста.
Під час випробувань перевіряють готовність інфраструктури, системи керування та безпілотних поїздів китайської компанії CRRC.
Будівництво LRT в Астані задумали ще у 2008 році. У 2011-му навіть провели урочистий «старт», але роботи так і не почали. У 2013 році тодішній президент Нурсултан Назарбаев відмовився від проєкту через високу ціну, однак у 2015-му його знову відновили у співпраці з китайськими компаніями.
У 2017 році будівництво офіційно почалося, але йшло повільно. У 2019-му його зупинили через проблеми з грошима. Частину коштів уже витратили, а сам проєкт назвали сумнівним і «корупційним».
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2Fb5546caabc1c8c0f27ca6924bf4cb81e.jpg)
У 2021 році пройшли суди щодо розкрадань коштів, склали новий графік, але строки знову зірвали. та до кінця 2024 року таки збудували опори естакади, міст через Ішим, станції й почали укладати рейки.
Восени 2024 року також почалося будівництво депо біля міжнародного аеропорту, там передбачені приміщення для ремонту й обслуговування поїздів, мийка вагонів, склади, спеціальна техніка для утримання колій, а також адміністративні приміщення для навчання персоналу.
На території депо також діятиме Центр управління безпілотними поїздами. Автоматизована система дозволить контролювати запуск, рух і зупинки потягів, зменшуючи ризики через людський фактор.
Для LRT в Астані заплановані безпілотні чотиривагонні поїзди «TRITON» китайської компанії CRRC Tangshan. Вони матимуть потужність 115 кВт, зможуть розганятися до 80 км/год і вміщати до 652 пасажирів.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F999442fe79eba0565eee1091f7177898.jpg)
Усього в проєкті 18 станцій. Спершу у 2022 році планували відкрити лише вісім станцій. Але вже у 2023 році знову підтвердили початкову ідею. Реалізацію вирішили ділити на два етапи: перший комплекс з восьми станцій планують завершити у 2025 році, другий із десяти станцій реалізують до кінця 2026-го.
Проїздка від аеропорту Нурсултана Назарбаєва до вокзалу Нурли Жол займатиме приблизно 36 хвилин.
- #Громадський транспорт
- #Транспорт
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті
