/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F201%2F9d924e39be59afe6be77947750e9f4c2.jpg)
Визнання жіночої праці: як бренд Miu Miu перетворив фартух на найгучніший тренд 2026 року
Тиждень моди в Парижі, добігає кінця, залишаючи на сам кінець одні з найочікуваніших і найцікавіших шоу, що обіцяють запропонувати нам низку гарячих тенденцій на наступний сезон. Так, серед фінальних представників події вже традиційно опинився бренд Miu Miu.
Міучча Прада вже давно звикла дивувати публіку нестандартними рішеннями: минулого сезону вона повернула до життя культові bullet bra, які колись носили Мерилін Монро, Одрі Хепберн і Мадонна. А ще раніше перетворила ультракороткі шорти-блумери, що здебільшого асоціювалися зі спідньою білизною, на повноцінний модний акцент. Тож не дивно, що цього разу очікування від шоу були особливо високими — усім кортіло дізнатися, який звичний елемент одягу дизайнерка переосмислить цього разу
І вже з перших секунд показу стало очевидно: головну роль у новій колекції зіграв фартух — на перший погляд простий, майже буденний предмет, який протягом століть супроводжував жіноче життя, а тепер перетворився на несподівано сильний модний символ.
За словами дизайнерки, ця лінійка стала «визнанням жіночої праці».
«У світі моди ми постійно говоримо про гламур і багатих людей, але маємо пам’ятати, що життя зовсім інше, — зазначила Міучча. — Для мене фартух уособлює справжнє складне життя жінок упродовж історії — від фабрик до домашнього побуту. А ще це мій улюблений елемент одягу».
Перш ніж розпочати роботу над колекцією, креативна директорка Miu Miu вивчила світлини двох легендарних фотографок — Доротеї Ланж та Хельги Паріс. Обидві вони присвятили своє життя документуванню роботи та побутового життя жінок. І саме тому Міучча Прада поставила для себе доволі складне завдання: втілити подібне мистецтво щоденної жіночої праці, але вже за допомогою моди.
Таким чином, фартухи стали справжньою лінією, що пройшла крізь усю колекцію, — не просто деталлю, а головним символом сезону, який супроводжував майже кожен образ. Вони з’являлися у найрізноманітніших інтерпретаціях: від утилітарних і суворих до витончених та вишуканих, що робило їх водночас універсальними та глибокими. Показ розпочався з лаконічних силуетів — класичних прямих брюк і робочих курток у промисловому стилі, поверх яких фартух виглядав органічно, підкреслюючи практичне походження цієї речі.
Згодом з розвитком колекції на подіумі почали з’являлися все складніші й більш концептуальні образи: якщо спочатку це були лаконічні робочі фасони, то згодом перед глядачами постали моделі з романтичними рюшами, мереживом та зав’язками. У деяких виходах фартух одягали поверх бікіні або вовняних светрів глибоких темних відтінків, доводячи, що ця колись утилітарна річ може гармонійно співіснувати навіть із найсміливішими елементами гардероба.
