В Україні ухвалено закон про тимчасові слідчі і тимчасові спеціальні комісії Ради
В Україні ухвалено закон про тимчасові слідчі і тимчасові спеціальні комісії Ради

В Україні ухвалено закон про тимчасові слідчі і тимчасові спеціальні комісії Ради

18:19, 19 грудня 2019.

Політика.

Із закону вилучено всі норми, що стосуються імпічменту президента.

За дане рішення проголосували 337 народних депутатів \ УНІАН.

Парламент ухвалив закон «Про тимчасові слідчі комісії і тимчасові спеціальні комісії Верховної Ради» з урахуванням пропозицій президента (№0979).

Як передає кореспондент УНІАН, за дане рішення проголосували 337 депутатів.

Із закону вилучено всі норми, що стосуються імпічменту президента України.

Голова Комітету ВР з питань Регламенту, депутатської етики та організації роботи ВРУ Сергій Кальченко (фракції «Слуга народу») пояснив це тим, що парламент прийняв закон про імпічмент, тому недоцільно ці норми виписувати в даному законі.

Закон визначає правовий статус тимчасових слідчих комісій і тимчасових спеціальних комісій Верховної Ради, їх повноваження та організаційні основи діяльності.

Згідно із законом, слідча комісія утворюється Верховною Радою, якщо за це проголосувало не менше однієї третини від конституційного складу Верховної Ради, тобто 150 народних депутатів.

Підставами для утворення слідчої комісії можуть бути повідомлення про порушення Конституції, законів органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, їх посадовими, службовими особами, керівниками (або посадовими особами, що виконують їх обов'язки) підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, громадських об'єднань, що становлять суспільний інтерес, у тому числі: повідомлення про обставини, які загрожують суверенітету, територіальній цілісності України або її економічним, науково-технічним, національно-культурним, соціальним інтересам, охороні довкілля; повідомлення про масове порушення прав, свобод і законних інтересів громадян, їх об'єднань або зловживання владою посадовими, службовими особами, що заподіяло істотної шкоди суспільним інтересам.

У законі зазначається, що у разі якщо Верховній Раді стануть відомі факти про неспроможність виконання президентом України своїх повноважень за станом здоров'я, Верховна Рада може створити слідчу комісію для перевірки відповідних фактів.

Передбачені випадки, коли слідча комісія не може утворюватися.

На посаду голови слідчої комісії не може бути обраний голова комітету Верховної Ради.

Для розгляду попередньо визначених питань на засідання слідчої комісії або її робочих груп можуть бути запрошені посадові особи (крім президента, суддів і суддів Конституційного суду), службові та інші особи, присутність яких визнана слідчою комісією необхідною.

Законом визначені повноваження слідчої комісії, зокрема, призначати необхідні експертизи та запрошувати на засідання слідчої комісії експертів; залучати до участі в розслідуванні працівників органів прокуратури, Служби безпеки України, Міністерства внутрішніх справ, податкової міліції за згодою їх керівників.

Законом передбачено, що розгляд звіту слідчої комісії проводиться, як правило, на відкритому пленарному засіданні Верховної Ради.

При наявності у письмовому звіті чи доданих до нього матеріалах інформації з обмеженим доступом, у тому числі таємної чи іншої охоронюваної законом інформації, Верховна Рада може прийняти рішення про розгляд такого звіту слідчої комісії на закритому пленарному засіданні Верховної Ради.

За результатами розгляду звіту слідчої комісії Верховна Рада може прийняти такі рішення: взяти до відома висновки і пропозиції слідчої комісії; припинити повноваження слідчої комісії; продовжити роботу слідчої комісії на визначений Верховною Радою термін.

У законі зазначено, що висновки і пропозиції слідчої комісії не є вирішальними для органів, які здійснюють кримінальне провадження.

У законі також прописані підстави для створення Спеціальної комісії для підготовки і попереднього розгляду питань, а також для підготовки і доопрацювання проектів законів та інших актів Верховної Ради України на правах головного комітету, якщо предмет правового регулювання таких проектів не належить до предметів відання комітетів, утворених Верховною Радою, крім випадку прийняття Верховною Радою рішення про створення спеціальної комісії з правами головного комітету для продовження роботи над законопроектом про внесення змін до Конституції України.

Законом визначена відповідальність за невиконання вимог цього закону.

Посадові особи (крім президента України та захисника (захисників) його прав), службові особи органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, керівники (або посадові особи, що виконують їх обов'язки) підприємств, установ, організацій, громадських об'єднань та окремі громадяни за порушення вимог цього закону несуть адміністративну чи кримінальну відповідальність.

Також передбачено, що за відмову особи, запрошеної слідчою комісією, від давання показань у якості свідка або відмова експерта чи перекладача без поважних причин від виконання покладених на них обов'язків експерта чи перекладача під час проведення розслідування слідчою комісією, а також за надання завідомо неправдивих показань, завідомо неправдивого висновку експерта, завідомо неправильного перекладу, зробленого перекладачем, винні особи несуть відповідальність згідно із законом.

Джерело матеріала
loader
loader