З літа 2020 року Люксембург скасує плату за проїзд у трамваях, автобусах і поїздах для всіх категорій пасажирів.
До такого нововведення владу найбагатшої в Європі країни спонукала екологічна ситуація і прагнення знизити кількість пробок у столиці герцогства, передає ТСН.
Зараз за користування громадським транспортом не платять мешканці Люксембургу віком до 20 років, для решти поїздка коштує €2 за дві години, яких достатньо, щоб перетнути всю країну.
За останні десятиліття населення у Люксембурзі стрімко зросло, а з ним і кількість транспорту з небезпечними викидами.
Безкоштовним проїздом влада країни має намір заохотити населення менше користуватися власними авто.
що так вони зможуть поліпшити екологічну обстановку і знизити кількість пробок в столиці герцогства.
Люксембург стикається з проблемою серйозних пробок у тому числі через жителів Франції, Німеччини та Бельгії, які щодня приїжджають в герцогство на роботу (це близько 200 тис.
У самому Люксембурзі живуть понад 600 тис.
осіб, з них близько 400 тис.
приїжджають до столиці на роботу.
У самій столиці живуть близько 110 тис.
Повністю безкоштовний громадський транспорт є в багатьох країнах, але тільки на рівні міст, а не цілої держави.
На даний момент Таллінн вважається найуспішнішим містом з безкоштовним громадським транспортом.
Рішення скасувати плату за проїзд у громадському транспорті ухвалили на референдумі у 2013 році.
75% мешканців, які проголосували, погодилися з ідеєю.
Щоправда, участь у референдумі взяли лише 20% жителів.
Рішення пояснили необхідністю розвивати стійкі транспортні моделі, сприяти використанню громадського транспорту замість автомобілів, покращити можливості для безробітних та малозабезпечених, стимулювати жителів реєструвати своє постійне місце проживання у Таллінні.
Право безкоштовного проїзду мають лише офіційно зареєстровані мешканці, які придбали "зелену карту" за 2 євро.
Рішення збільшило населення Таллінна.
Для міста це вигідно.
Згідно з естонським законодавством, місто автоматично отримує 1 тис євро на рік з податку на прибуток, які сплачує кожен мешканець.
Влада вважає, що безкоштовний транспорт не зашкодив місту, адже прибутки від проїзду покривали лише 30% витрат.
Натомість надходження від податків зросли і компенсували усі втрати.
Згідно з підрахунками, навіть 12 тис нових жителів вистачить, щоб компенсувати втрати, спричинені скасуванням платної системи.
За даними влади Таллінна, найбільше вигоди від такого рішення отримали найменш забезпечені жителі.
Утім, городяни з більшими доходами стали активніше користуватися громадським транспортом.
Це, своєю чергою, збільшило податкові надходження від сфери послуг, що приваблює інвесторів.
За перший рік кількість пасажирів громадського транспорту зросла на 14%, а використання авто зменшилося на 5%.
За три роки населення міста зросло на 25 тис осіб до 440 тис.
Є варіант, коли проїзд стає безкоштовним у випадку складних погодних умов.
Наприклад, у Ризі проїзд стає безкоштовним у разі снігопадів.
Це дозволяє зменшити затори, а спеціальна техніка має можливість прибирати сніг.
У китайському Ченду проїзд безкоштовний з п'ятої до сьомої години ранку, що дозволяє уникати заторів на дорогах.
Аналогічним шляхом пішли у Сінгапурі.
Місцева влада помітила, що у годину пік метро не може перевезти всіх охочих.
Чиновники запропонували жителям компенсацію проїзду, якщо ті скористаються транспортом до 7:45.
Це принесло свої плоди.
У Брюсселі проїзд у метро, трамваях, автобусах, а також користування системою прокату велосипедів стають безкоштовними, коли концентрація шкідливих речовин у повітрі сягає 51-70 мг на куб м протягом доби.
Щоб привабити туристів, безкоштовний проїзд у вихідні органызувала влада Уельсу.
Така ініціатива, яка тривала з липня 2017 року по травень 2018 року, коштувала регіональному бюджету 1 млн фунтів.