В Україні запроваджують державне регулювання цін на окремі продукти й медичні товари
В Україні запроваджують державне регулювання цін на окремі продукти й медичні товари

В Україні запроваджують державне регулювання цін на окремі продукти й медичні товари

Від 15 квітня на період надзвичайної ситуації в Україні уряд запроваджує державне регулювання цін на соціальні продукти, лікарські засоби та медичні вироби.

"Моніторинг буде розповсюджений на 10 продуктів, вісім фармпрепаратів та два медичні товари.

Якщо ціна в торгівлі на них планує підвищуватися, то заклад торгівлі через електронну форму зобов’язаний повідомляти про це в Держпродспоживслужбу.

На виробників або постачальників це регулювання не розповсюджується.

Але держава буде вивчати причини зростання цін у роздрібних магазинах та аптеках, і мати можливість впливати й на виробників або імпортерів, якщо ціни зростають без економічного обґрунтування", - зазначив голова Національної ради економічного розвитку Олексій Дорошенко.

Під державне регулювання підпадають такі продукти: гречка, цукор, борошно пшеничне вищого ґатунку, вітчизняні макарони, молоко 2,5% в плівці, житньо-пшеничний хліб, курячі яйця першої категорії, курка в тушці, вершкове масло 72,5% та мінеральна вода без газу.

"Вперше так чітко визначений перелік продукції, включаючи цінову категорію товару, країну виробництва та фасування.

Це дозволить робити якісний моніторинг.

По-друге, вперше вода для пиття потрапила до соціально-значущих товарів.

По-третє, якщо будуть підстави, то перелік продукції, яка підлягає регулюванню, може зростати", - повідомив Дорошенко.

Держрегулювання також розповсюджується на медичні маски та рукавички, як засіб індивідуального захисту під час пандемії коронавірусу.

"Вважаю це дієвим механізмом впливу на цінову ситуацію в країні та початок м’якого регулювання за європейським зразком.

Для прикладу, у Франції під регулювання підпадає декілька тисяч найменувань продуктів", - уточнив Дорошенко.

Зазначимо, держава три роки тому вирішила позбавитися від можливості впливати на бізнес, навіть у ситуації безпідставного зростання цін.

Тоді під моніторинг підпадали 32 продукти.

Джерело матеріала
loader
loader