Білоруський автомобільний завод(БелАЗ) планує випустити перший зразок 90-тонного самоскида на електричних батареях у найближчі місяці.
Як зазначають у компанії, постачальником батарей виступить південнокорейський виробник, передає Dprom.
«Наразі вирішується питання тривалості роботи електросамоскидів без підзарядки, - пояснюють розробники.
- В середньому самоскиду вистачає заряду приблизно на 8 годин - при русі з гірською масою вниз, однак при транспортуванні вантажів наверх машина витрачає більше електроенергії, тому підзарядка необхідна після кожного рейсу».
Згідно з підрахунками, впровадження електровозів дозволить гірничо-збагачувальним комбінатам заощадити до $3 млн за 10 років експлуатації.
Паралельно на автомобільному заводі йде повним ходом розробка електро- та дизель-тролейвозів.
Машини даного класу здатні перемикатися на зовнішнє джерело електрики на певних ділянках дороги.
Електро-тролейвози використовуватимуть акумуляторні батареї тільки під час навантаження/розвантаження гірської маси, а дизель-тролейвози завдяки такій функції знизять споживання дизельного палива, скоротять кількість викидів, але при цьому швидкість руху самоскида на підйомі збільшиться у 2 рази.
Також Білоруський автомобільний завод створює власну систему управління тролейвозним обладнанням для виробництва електротролейвозу на базі самоскида БЕЛАЗ - 75306 вантажопідйомністю 220 т.
Для дослідно-промислових випробувань нової техніки на заводському полігоні підприємства незабаром встановлять контактну тролейну лінію довжиною понад 500 м.