![У "Метінвесті" розповіли, як можна вирішити проблему утилізації промислових шлаків](https://thumbor.my.ua/RM21FsYgWBqsgJTciKoO2GQfNn8=/800x400/smart/filters:format(webp)/http%3A%2F%2Fimages.unian.net%2Fphotos%2F2020_06%2F1592550253-6265.jpg)
У "Метінвесті" розповіли, як можна вирішити проблему утилізації промислових шлаків
![Незважаючи на рішення уряду про необхідність використання шлаків у дорожньому будівництві, реальних дій у цьому напрямі зроблено не було / фото УНІАН](https://thumbor.my.ua/Qx2MuPWLwp8ytwjr9OONBJsNJAw=/600x/smart/filters:format(webp)/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F26%2F9e6d165eb338006c74911be2e5f4db10.jpg)
Вирішити проблему утилізації шлаків, які накопичуються на металургійних підприємствах України, можна тільки прийняттям законодавства про їхнє обов'язкове використання при дорожньому будівництві й виробництві будматеріалів.
Про це заявив генеральний директор ММК ім. Ілліча Тарас Шевченко у ході першого в історії віртуального прес-туру на комбінат, відповідаючи на відповідне запитання журналістів.
«Вирішити цю проблему необхідно на рівні держави шляхом прийняття законодавчих актів, які б зобов'язали будівельників доріг і споруд частково використовувати шлак. Очевидно, що це нам глобально допомогло б вирішити проблему утилізації й розумного використання цього матеріалу», - сказав Шевченко.
Він зазначив, що, незважаючи на рішення уряду про необхідність використання шлаків у дорожньому будівництві, реальних дій у цьому напрямі зроблено не було.
«Дуже сподіваємося, що незабаром з'являться підзаконні акти, додаткові розширення, додаткові вказівки потенційним споживачам нашої продукції, і ми зможемо вирішити проблему утилізації шлаку, і надати корисну допомогу будівельникам», - сказав гендиректор комбінату.
Він нагадав, що раніше шлак був основним будівельним матеріалом і таким чином повністю утилізувався.
«На превеликий жаль, в Україні в останні десятиліття цей переділ, який використовував шлаки, практично перестав функціонувати, і шлаки почали накопичуватися. Утилізувати їх підприємства самостійно не в змозі», - сказав Шевченко.
При цьому він зазначив, що, розуміючи проблемність цього питання, компанія придбала дві аспіраційні установки й організувала у себе переробку шлаків, і вже торік підприємство уклало низку договорів з містом Маріуполем, з комунальними підприємствами, із сільськими радами та районними адміністраціями про постачання їм переробленого шлаку як будівельного матеріалу на безкоштовній основі.
Однак, за словами гендиректора, це невеликі обсяги, і для повноцінного вирішення проблеми необхідні зміни до законодавства.
Як повідомляв УНІАН, раніше екологи закликали керівництво країни створити ефективне стимулювання використання шлакових відходів у дорожньому будівництві й виробництві будматеріалів, що дозволить вирішити Україні й проблему шлакових відвалів, і поліпшити якість об'єкта будівництва, при цьому зробить його більш економічним і екологічним.
У грудні 2019 року уряд України дозволив застосування відходів виробництва, зокрема, металургійних шлаків і попелу-виносу, в дорожньому будівництві.
Довідка УНІАН. Група «Метінвест» – міжнародна вертикально інтегрована гірничо-металургійна група компаній, є найбільшим в Україні та одним з найбільших в СНД виробником залізорудної сировини й сталі.
Читайте останні новини України та світу на каналі УНІАН в Telegram
![loader](/files/images/preloader.gif)
![loader](/files/images/preloader.gif)