/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F76%2F0bd0a35282827d94e80d8cef0d822d3d.jpg)
ВР ухвалила в першому читанні законопроєкт, який суперечить Угоді про асоціацію з ЄС
Верховна Рада 21 липня прийняла за основу законпроєкт №3739, який передбачає преференції для вітчизняного машинобудування, що суперечить Угоді про асоціацію з ЄС.
Про це повідомляє "Економічна правда".
Документ підтримали 248 нардепів: 176 нардепів від "Слуги народу", 20 – від "ОПЗЖ", 5 – від "ЄС", 18 – від "Батьківщини", 10 – від "За майбутнє", 8 – від групи "Довіра" та 11 позафракційних, "Голос" голосував проти.
У проєкті закону йдеться про зобов’язання мати місцеву складову в певних видах машин, які закуповуються коштом держави або місцевих органів влади.
Документ містить вимогу до мінімального ступеня локалізації на рівні 25–45% з 2021 року та 40–60% – з 2024 року.
Він стосується не всіх закупівель, а порівняно вузької групи продукції машинобудування для потреб енергетики, ЖКГ та транспорту.
Але це не сумісне з міжнародними зобов’язаннями України.
В Угоді про асоціацію є глава, присвячена держзакупівлям.
Одним із принципів є недискримінаційність.
Окремо вказано, що опис робіт, товарів та послуг не повинен містити конкретного місця походження (крім випадків, коли це обґрунтовується предметом контракту) та умови заснування учасників тендерів в тій же країні, що і замовник.
Обмеження кола учасників допускається, але лише на конкурентних засадах та на основі об’єктивних факторів – досвіду роботи на ринку, масштабу діяльності учасника, наявності в нього відповідної інфраструктури, технічного потенціалу тощо.
Також від переможця може вимагатись створення певної інфраструктури в місці виконання контракту.

