Восстание машин или небрежность людей?
Восстание машин или небрежность людей?

Восстание машин или небрежность людей?

Владимир Шульга.

Проректор Харьковского национального университета внутренних дел, доктор исторических наук.

Восстание машин или небрежность людей? (укр).

19 августа, 17:58.

Технологічний світ збентежила курйозна (на перший погляд) новина про те, що у США автомобіль Tesla Т-934 зі штучним інтелектом без відома розробників зареєструвався у сервісі таксі та у вільні від випробувань години самостійно заробляв гроші.

Такі дії поліція та суд вбачили незаконними та оштрафували компанію Tesla на $ 5 тисяч.

Хочу підкреслити, що штучний інтелект без втручання людини "вирішив", що і як варто зробити, тобто розрахував алгоритм причинно-наслідкових зв’яків, дій та обрав шлях до створення певного процесу.

Як зазначив головний інженер компанії Роберт Кінг, розробники навчили нейромережу проводити реальних водіїв на дорогах.

А нейромережа сама "збагнула", що таким чином можна заробляти гроші.

Звісно, в цьому є щось фаталістичне.

Адже, знову ж таки на перший погляд, чомусь американська нейромережа не "збагнула", як можна краще та якісніше допомагати людям, а "вирішила" заробляти гроші.

Ось саме це і злякало противників штучного інтелекту.

Мовляв, "р.

Оботи" без відома людей відберуть робочі місця, потім почнуть знищувати людство і все в дусі фільмів про "термінатора".

Проте не все так апокаліптично.

Принаймні з цим штучним інтелектом.

Я, звісно, припускаю, що в розробках закралася якась помилка чи алгоритм спрацював в хибній з точки зору людини логіці.

Переконаний, що заробляння грошей, – то не було метою нейромережі, адже навряд чи розробники закладали в основу алгоритмів – ціннісні характеристики грошових одиниць, сутність накопичення капіталу та способи збагачення.

Швидше за все нейромережа "вирішила", що найбільше користі з неї буде там, де люди найчастіше використовують автомобілі у найрізноманітніших парадигмах.

А заробіток – то просто невід’ємна частина алгоритмів сервісу таксі, від якої штучний інтелект не мав жодного зиску.

В тренде.

Лукашенко "услышал", как НАТО барабанит гусеницами на границе с Беларусью.

Проте є моменти, які справді насторожують.

І це – безконтрольність штучного інтелекту з боку розробників навіть на такому примітивному рівні, як послуги навігації.

Добре, що наразі не йдеться про якусь шкоду для суспільства, чи щось більш жахливе.

Але втрачений контроль – це серйозна помилка.

І, на моє переконання, американським поборникам закону варто було штрафувати розробників ШІ не за незаконне збагачення, а за безвідповідальність чи нехлюйство (якщо у законах США є така рамка).

Знову ж таки – наразі це нехлюйство не призвело до трагедії.

Але будь-яка безконтрольність чи безвідповідальність людини у роботі з будь-якими складними механізмами чи технологіями, – неодмінно призводить до трагічного фіналу.

Чи то на будівництві, чи в цеху, чи за клавіатурою комп’ютера, який керує чимось.

Саме тому, друзі, "страшне повстання машин", – це в першу чергу нехлюйство з боку людей.

Адже у будь-якого, навіть найрозвиненішого штучного інтелекту зі здатністю самонавчання, є творець.

І цей творець – людина.

І обмеження та алгоритми роботи ШІ – також регламентовані людиною, зрештою, як і способи контролю.

Ви ж не говорите про повстання машин, коли ламається пилосос, бо ви перевищили потужність чи заблокували сопло, коли ламається двигун автівки, бо ви залили не те пальне, і так далі.

Людський фактор є основним і вся відповідальність лежатиме саме на людях.

Разом з усім вищезазначеним хочу нагадати, що світові лідери у розробці штучного інтелекту вже погодилися з тим, що жодна нейромережа не замінить людину, а жоден робот не відбере робоче місце у людини там, де потрібен найпотужніший та найкращий комп’ютер всіх часів – людський мозок.

Адже не можна навчити ШІ виконувати завдання, спираючись на два важливих принципи – інтуїцію та творчий підхід.

Тому випадок, з якого починався допис, радше виняток.

І це – не повстання машин, а недбалість у підходах до вирішення питання функціоналу.

Тобто якщо ви не знаєте про те, що впадете , бо пиляєте гілку, на якій сидите, то ви й надалі пилятимете цю гілку.

А потім звинуватите у всьому ту електропилку, якою пиляли, мовляв, дуже швидко відпиляла, і я не встиг приготуватися до падіння.

Подпишись на наш telegram.

Только самое важное и интересное.

Подписаться.

Реклама.

Читайте Segodnya.

Теги за темою
США Tesla
Джерело матеріала
loader
loader